lördag, december 13

Ny app & frågelåda

Tjena! Nu kan ni följa mig via http://mrsgonzo.bloggy.se/ också! Där lägger jag in mini-feeds och bloggar kort från mobilen. Dessutom så läser den in via RSS vad som händer här på huvudbloggen, så man kan se det som ett litet "blogghögkvarter". Det är totally fab att man kan uppdatera den via MMS och SMS, det är ju bara att ta en bild på what ever liksom och skicka iväg. Jag kommer bli beroende. I can feel it. Det är en smidig liten app det där måste jag säga. Jag brukar dissa den typen av grejer annars, men just den här sidan blev jag inbjuden att betatesta på förhand, så det är klart att jag testade. Jag får inte ett skit för att jag skriver det här, det är ingen reklam, det här är bara en konsument som pekar tummen upp och rekommenderar. Fade, du har en inbjudan från mig i din mail, skapa konto du med. Om ni är fler som vill ha en egen bloggy; kommentera med er mail nere i kommentarsfältet så får ni raskt en invite.

Apropå det så har jag fått en fråga via mail, från Maja som undrar hur mycket pengar jag tjänar på min blogg. Har noterat att det är fler bloggare som fått just den frågan via mail på sistone så det kanske är en undersökning av något slag. Hur som helst så kommer svaret: Jag tjänar INTE en krona på min blogg. What so ever. Jag har valt att inte ha reklam på min sida av den stora anledningen att då blir min blogg som alla andras. Vartannat inlägg blir "köpt" av nåt skoföretag eller nåt menlöst jävla "gå ner i vikt med värdelösa piller"-inlägg och då jag är rätt media själv så kan jag liksom inte stå för sånt skit. Man får ju inte välja vad man vill göra reklam för. Och jag fattar liksom inte vad skor, barnleksaker och bantningspiller har med mig att göra. Jag tror att min trovärdighet som skribent sjunker i och med reklamsponsring eftersom Du som läsare faktiskt inte kan veta om jag rekommenderar en grej för att jag verkligen gillar den, eller för att jag blir, som tillexempel Natacha Peyre, sponsrad med gratisgrejer mot att hon skriver att just den produkten är skitbra.

Visst fan skulle jag gärna tjäna pengar på det jag skrev, men inte på Det sättet. Mina åsikter skall inte gå att köpa, inte på Det viset. Jag vill inte ha en massa fula reklambanners här och där över hela sidan full med skit som jag själv tycker är rent blaj. Ett särskilt företag som tillverkar menlösa ört/guarana/whatever-kapslar med skumma ingredienser för olika ändamål har kontaktat mig flera gånger, både för att sälja sina produkter och för att förfråga om att få ha reklam för deras grejer på min sida. Alltså, jag tycker såna där kosttillskott, eller snarare - jag VET, att de är helt menlösa. Ät bra mat istället! De saluför de här omega 3-grejerna som om du skulle dö utan extra tillskott av dem, men det är bara bull. Och så länge jag inte själv kan välja att göra reklam för ett företag, en fond/stiftelse, ett parti eller en produkt jag verkligen, verkligen tror på - och kan stå för - då får det vara. Näe visst, jag förlorar, vad det nu är, några hundra spänn i månaden på det men det känns som att det kvittar. Jag skulle också kunna flytta bloggen till tex, metrobloggen, börja skriva menlösa inlägg om sex och silikonbröst och hamna på deras "mest besökta"-lista och få betalt för det, för det får man på metrobloggen, men jag vet inte, alltså - jag har gått igenom de mest lästa bloggarna i Sverige, och skumt nog så är det de mest blåsta brudarna med de värsta språkbyggnaderna och de absolut mest, enligt mig, trista jävla inläggen som går ut på att de typ shoppat med sin kompis och druckit drinkar med nån annan kompis och hämtat ett paket på posten och så är det dagens outfit och det vanliga jävla blajet om vilken kosmetika de tycker är bäst för dagen. Det är det folk vill läsa, så är det ju. Och så ska det vara internetspråk med ersättningsord som "sj" istället för "själv", (ja, för tre extra bokstäver, guu va jobbigt, man måste ju förkorta!). Vilka jävla sömnpiller de där människorna är. Vi är helt jävla olika. Men det vet jag ju sen länge. Min poäng är, att sån är inte jag. Det skulle inte funka för mig ändå.

Så jag sitter här och skiter i sånt där med läsarantal och topplistor och allt vad det är. jag har ingen press att tjäna pengar, alltså kan jag skriva vad jag vill.
Skönt.

Inga kommentarer: