lördag, oktober 14

If a heart's not ready to open


Och jag är på Tribalism Och basen Och gunget Men jag har ont i foten och kan inte riktigt dansa så mycket som jag vill. Vid borden kommer det fram två karlar, den ena är 22 år och ordentligt kriminell. Den andre är fet och förälskad i liselott men hon får efter mycket om och men slutligen säga åt honom att skärpa sig. Ungefär när han bekänt att han är kär i henne, älskar henne och vill gifta sig med henne. Han tar upprepade gånger våra händer, kysser dom, och berättar vad han heter. Vidrigt. Den kriminelle kan inte bestämma sig för vem av oss han vill limma på så han limmar på båda. Till slut kommer äntligen P med vän, och räddar hela scenariot. Han är på oerhört flängt humör och vi lattjar runt. Fyra bokstäver och jag flyger ner i djupa andetag. Vi måste åka hem. Så det gör vi. I taxi, för nu är kollektivtrafik uteslutet, och vi kommer hem och lägger oss på madrasserna och andas ut, för, det måste man göra. Jag ligger och funderar på än det ena, än det andra, och ringer sedermera ML, men han är ute och raggar tjejer och tror att jag heter Elina. Maken till fräckhet har jag hört. B med vän kommer förbi, de är roliga och jollrar med oss. Till slut går alla, och jag slumrar in innanför täcket. Idag är det Lördag men det behöver inte betyda någonting, inte någonting alls. Jag skulle gärna ha större känsloliv än det jag har nu. För jag har inte mycket av det. Det är ganska tomt, faktiskt. Man söker ju alltid efter något och det är frågan VAD man söker efter. Dagens låt: Late night alumni - Empty streets (aurora remix)

Inga kommentarer: