måndag, april 6

Köksrenovering - check!

Lägenhetsfix / renovering / inredning. Etapp 1; Köksmåleri, nya tapeter, väggar och golv. Och så lite snygga människor också, förstås. Klicka på bilderna så blir de större. Bilderna är oredigerade och rätt stora, så detaljer kommer fram om man vill se.


Här står jag i mitt eget nya badrum efter att ha varit hemma en sväng och plockat bort maskeringstejp, tvättat köksfönster och satt upp gardiner(idag)! Resultatet kommer nedan..


Z och Alex pausar lite i målandet (igår!) och passar på att kramas ordentligt. Och se varandra i ögonen. A är helt kär i Z och tvärtom. Världens bästa!


Här sitter Z och ska börja måla. Z är bäst. Tagen igår kväll.


Vårt underbara mörka trägolv, som ska poleras upp och putsas för att fördjupa färgen. Mörka trägolv = Love it.

Här är fondväggen i vardagsrummet som jag tjatat om. Har tyvärr ingen före-bild eftersom vi fick detta gjort åt oss. Men tänk er att det här rummet hade övermålade tapeter, vilka syntes igenom. I en kall babyblå färg...NASTY.

Här ser ni övriga väggar och balkongdörr och shit, kvällstid dessutom. Jag älskar de här färgerna. Inreda kommer bli en sådan fröjd. Tapeterna är dessutom helt 60-tals retro. and i love it:



Här kommer det! The making of - the kitchen!! (nedan)


Vi målade färdigt köket igår. Två lager med tre timmars mellanrum och en jävla massa hemlagad pizza. Jag, Z och Alex slet som djur, men till slut blev det klart!


Under maskeringen.


Ovan: Maskerat och klart att börja målas. Så här vitt och sterilt var alltså köket. Minus taklampa, helt rent och vitt bara.


Första penseldraget!

Det målas...

...och målas..


Köksvägg, sida, färdigmålad.


Slutresultat / kök / kakel. Väggen hade innan samma färg som kaklet, ska jag påminna. Sterilt värre.


Slutresultat, med torkade väggar. Ljuset gör att det kan se ut som att väggarna har olika nyans, men så är inte fallet. Vi monterade också upp mitt loppisfynd till taklampa, som jag blev helt kär i och som blev min för 30 riksdaler.

Här är lampan i närbild, jag tycker den är värd 30 kronor helt klart. Gardinerna ni ser i bakgrunden är två kappor som sitter på samma stång. De kostade 25 kronor / kappa, totalt alltså 50 kronor, second hand. Love them gardiner. Helt underbara är de.

Närbild på gardinerna.


Slutresultat, med gardin och allt, och bättre ljus.


Slutresultat: Ett varmare kök.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Meeeeeeeeeeeeer bilder på före och efter, jag fullkomligt älskar make-over, vare sig det gäller överviktiga och tandlösa amerikanskor eller lägenheter.

Din lägenhet verkar vara ganska lik min, jag antar att den är 50-tal eller däromkring?

Jag vill också lägga upp bilder på min lägenhet och på hur inredningen fortskrider, men NÅGON har förlagt digitalkamerans sladd. Någon som heter Cassandra misstänker jag.

Zaphod sa...

Schysst som fan blir det där!
Lova att ALDRIG skrota de där köksluckorna de är så jävla tokcharmiga.