lördag, maj 20

The ol' gothic era


Playliståterblick - favoriterna från rockens era.

1. Moonspell - Second skin (Från skivan Sin - pecado)
2. Type O Negative - Love you to death (solklar än idag, riktig jävla deppklassiker. Från plattan October Rust.)
3. Theatre of tragedy - Siren (från plattan Aégis)
4. My dying bride - For my fallen angel (från skivan Like Gods of the sun)
5. Paradise Lost - Disappear (Från One second)
6. Rob Zombie - Return of the phantom stranger (Duett med Marilyn Manson, från 'Hellbillie Deluxe')
7. Samael - Moonskin (Från 'Passage')
8. Tristania - Angellore (från plattan Widow's Weeds)
9. Moonspell - Eurotica ('Sin' igen)
10. Samael - Rain (Passage)
11. Nick Holmes Feat. Liv Kristine - 3AM (singelsläpp till samlingsskiva)
12. Nine Inch Nails - Closer (Downward spiral)
13. The Sisters Of Mercy - Temple of Love - 92' Version featuring Ofra Haza (A slight case of overbombing)
14. All about eve - Road to your soul (Scarlett and other stories)
15. Faith No More - Midlife crisis (Angel Dust)
16. Faith No More - Stripsearch (singel)
17. Marilyn Manson - User friendly (Mechanical Animals)


Jag har bara en massa värdelöst musikvetande att delge er nu för tiden, det är för jävligt. Mina listor håller hjärnan vid liv.Det började med att "Love you to death" började spelas i mitt huvud, sedan "Eurotica". De där gamla låtarna ger mig än idag rysningar. Den lilla deppade goten jag var; allt detta själsliga mörker. Jag satt där och lyssnade på olyckliga melodier och tyckte förstås vansinnigt synd om mig själv, fast nu när allt kommer omkring så tror jag att det var ganska synd om mig också. Ironi. Naturligtvis har jag samtliga skivor jag listar ovan och naturligtvis är de sönderlyssnade å det grövsta. Man ska testa all musik innan den förkastas. Det bör var anständig veta.

Jag känner hur det kryper i kroppen. Onsdagen snurrar på förhand; ovissheten och det märkliga.





Inga kommentarer: