fredag, maj 19

Something...wide

Veckorna går, och anledningen till att det är så tyst i den här bloggen at the moment är två; ett, jag har inte lyckats få min dator hem än, och två; min mormor har som sagt gått bort. Hon var allt; hon var min bästa vän, min ledsagare i mörkret. Min mamma, min pappa, mitt ljus.

Begravningen sker i sundbybergs kapell nu på onsdag den 24/5 klockan 10:30 och därefter kommer jag och mina närmaste att sänka ner kistfanskapet och supa oss fulla, antar jag. Hennes dödsannons var inne i DN den 13/5 och jag har en del att berätta kring det här. Min mormor hade visst fler barn. Närmare bestämt sex stycken. Detta har hon lyckats hålla hemligt i 42 års äktenskap med morfar. De är alla kallade på bouppteckning, och vare sig jag eller mamma har träffat dessa. Förstår ni att jag inte överdriver eller hittar på; det här är en real-life tvålopera.

Jag återkommer om detta när det börjat..ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Men snart blir jag regelbunden här på nätet igen. Så ni får snart alla detaljer.

Inga kommentarer: