måndag, februari 25

Komplicerat

Låten som får mig att le inombords just nu uppför backen med den lätta vagnen och någonting i luften är för alltid förändrat men jag kan inte sätta fingret på det. Det vet du ju att jag inte kan. Jag och Ella och hennes dotter och min son åker till stan och jag hjälper henne hitta till Östgötagatan för ingen vet hur man hittar dit som jag, ingen vet exakt var den gatan ligger, på pricken, jag stod och betraktade två portar bort från East Street och jag tänkte fan, det var ett tag sen, din gamle varg, det var länge sen. Och Ella spetsade musch med sin piercing och jag matade kiddo inne på east street och lyssnade på Ipod och försökte att inte tänka på någonting som hade med något relaterat till den gatan att göra men det var lite knepigt. Sen var det andra saker som var svåra att inte tänka på också men det beror på sinnesförvirringen jag befinner mig i. Jag är skräckslaget avslappnad. Eller avslappnat skräckslagen? Jag vet inte, jag talar nästan i tungor här.

När man var liten och ville ha svar på frågor så sa de vuxna ibland att "det är komplicerat" och man bävade för hur det skulle bli när man blev vuxen för det var ju då allt skulle bli sådär komplicerat och alla vet ju att 'komplicerat' inte är ett jävla svar på nån fråga. Man blev ju inte klok på skiten som vuxen heller för då blev allt verkligen riktigt jävla komplicerat och det var ju det det inte skulle bli. Exakt vad ordet egentligen betyder, on the spot, är fortfarande oklart, men man förstår att när något blir "komplicerat" i en relation, då blir det riktigt jävla horjobbigt för det är liksom MASSOR av problem på en och samma gång. Och man förstår att när svaret på frågan om en person tycker om en, och svaret är "det är komplicerat" så betyder det "Nej, men ändå inte". Och man förstår så här med facit i hand, att ordet komplicerat egentligen handlar om nånting annat. Komplicerat betyder "oavsett vad du gör eller säger här så kommer NÅGOT att gå käpprätt åt helvete". Ska dock inte jämföras med "du kan inte äta kakan och ha den kvar" som enbart är ett avundsuttryck myntat av missunsamma kärringjävlar med komplex och kasst sexliv som aldrig smakat vare sig kaka eller knulla. Och nota bene att kärringar kan vara av båda könen och inte nödvändigtvis måste ha fyllt 20 för att få epitetet.

Så, hur är livet? Jotack, det är komplicerat. Jag vill inte äta den här kakan.
Jag vill faktiskt bara ha den kvar.

Inga kommentarer: