måndag, oktober 13

Magproblem VS Sexliv

Jag glömmer ju av ibland, att vissa saker pratar man om, och andra inte.(Jag har med andra ord, ingen skam i kroppen) Vid mötet idag satt min läkare, en blivande läkare, min behandlare, min socialassistent och mitt bostöd. Strax innan hade jag förklarat att jag behövde medicin mot min mage. Det är som så att suboxone gör dig förstoppad. Deluxe. Och det är som så att jag har väldigt svårt att prata om kiss och bajs och så. Det är min fostran, så är det bara. Så jag säger lite hastigt att hon måste skriva ut nånting mot det där ONÄMNBARA magproblemet, och förklarar för alla att jag helst inte pratar om det. Hon meddelar att hon fått en rapport kring det och att hon ska skriva ut medicin för det lilla problemet jag har. Strax därpå frågar hon:

"Har du fått din mens tillbaka efter graviditeten?"
"Javisst, för länge sen"
"Då hoppas jag att du skyddar dig och sådär, så att du inte blir gravid igen? Jag menar, det är ju bra om du har koll på det här och så.."
Och jag deklarerar torrt:
"Ja, bara så ni vet, jag har inget sexliv. Jag har inte sex. Jag får inget, så är det. Så ni behöver inte oroa er för det. Men jag har bokad tid för insättande av en P-stav senare den här månaden. Fast jag tror inte den kommer till så mycket nytta.. men skitsamma. Not to worry, som sagt, jag får inget..."
Hela rummet brister ut i skratt, Min läkare säger:
"Loo. Du har problem att prata om dina magbesvär, och du vågar inte ens uttala ordet förstoppning. Men ditt sexliv går det tydligen alldeles utmärkt att sprida och prata vitt och brett om hur som helst?" (fortsatt skratt)
"Vadå sexliv? Jag HAR ju inget, sa jag ju!"

Tydligen så var det alltså inte enligt regeln att vara så framåt med sitt icke-existerande sexliv.. note to self: Magproblem OK. Sexliv (även icke-existerande): Not OK.

Inga kommentarer: