onsdag, februari 25

Allt ska bort! In med det NYA!

Nu ska ni få läsa!
Det är ju som så, att jag är less på både lägenhet, möbler och allting här hemma som inte passar ihop. Grejen är ju att jag och H tog allt vi kom över och mixade och maxade våra (heeelt olika!) stilar när vi flyttade in här. Plus att vi var tvungna att liksom ta saker som vi kanske inte själva valt ut och jag har undrat hur f*n jag ska ha råd att köpa nya grejer. Jag avskyr verkligen några av dem. De är så.. inte alls snygga. Inget passar ihop. Allt är som ihopslängt och ser ut som på en loppis och jag har begråtit det designade hem jag skulle vilja ha. För jag HAR en väldigt distinkt och bestämd smak. Lättvikt, starka färger, string, svenska designers, svängda stolar, enkla träslag, 60-talsinfluenser, mörka träslag, teak, varvat med high-tech-prylar och uuunderbara fotografier. Och MASSSSOR av färg (vilket jag ju ska fixa, remember?) och sen... sen kan man BO.
Och så slog det mig.

Jag BEHÖVER inte vänta tills jag har miljarders pengar, BLOCKET finns ju! So, here's the deal. Jag tänker sälja av i stort sett alla mina möbler. Sen ska massa andra grejer ut också som inte har plats i den nya våningen. Tillexempel tvättmaskinen, det är en sorg att se den gå men den får inte plats. Fy fan. Tvättstuga igen. Men hur som helst. Nu ska jag göra mig av med det förbaskade åbäket till bord ute i köket, (och jag har redan budat på ett NYTT, ett som JAG vill ha!), jag ska sälja soffan, soffbordet, tv-bänken, skötbordet, babyliftar, hyllor.. i stort sett allt från mitt så kallade liv ska bort, förutom de grejer som JAG valt ut, och sen ska det in grejer som JAG väljer ut. Saker som passar IHOP! Och jag ber till alla gudar att bordet och stolarna jag hittade på blocket igår ska vara kvar imorgon, och att pappa kan köra dem hit. Snällasnällasnälla.

Tjoho! Loo skapar sig ett eget liv, inside and out. Steg 1 var att börja förändra mitt liv. Steg 2 var att förändra min inställning och steg 3 - I'm here to take back what's mine och nu ska Loos och Alex HEM byggas, från GRUNDEN!

Just nu är livet värt att levas.

För övrigt gick det bra på öppna, maffian syntes inte till. Förmodligen är de bara där varannan vecka. Bättre jaktlycka nästa måndag!

1 kommentar:

Fejdan sa...

Länka det du lägger ut. Jag behöver en del nya stuff så jag vill heeemskt gärna se! :)