tisdag, september 1

Betomgborr VS Baslåda

Vaknar här halv nio av att grannen borrar som inåt helvete. Vi snackar massiv betongborr med förstärkning här. Rakt in i väggen där vi sover. Alex fattar ingenting. Jag blir förbannad. Borrar man halv nio på morgonen? Nej, det gör man inte. Jag väntar alltid till klockan är någorlunda innan jag smäller på musik. Jag upp med en jävla paritet, okej asshole, ska du väcka mig så ska du fan i mig få. Här! Smaka på min baslåda, wanker!

Så jag sätter på Leather strip- Hate me! (funker vogt remix) och för er som inte känner till det så är det alltså aggressiv EBM med en skrikande karl och massiv bas, vi snackar ultramobbing tillbaka. Jag kör på allt jag har, det är hela mitt dunkadunkaregister. Han borrar. Jag höjer basen. Nu är det krig.Jag kör Moonspell, jag kör techno, jag kör så det ryker och vänder baslådan mot väggen han borrar i. Ja, jag vet att det är löjligt men sån är jag, mobbar du mig så mobbar jag dig. Det verkar ett tag som om han försöker överrrösta mig men jag bara kör på. Kriget pågick till alldeles nyligen, då han bara la av. I win - you lose, this game. Sådärja. Det kanske lär dig att inte väcka folk med feta betongborrar.

Nästa gång säger du till först.
Just det!

1 kommentar:

None sa...

Ibland kommer det ju dock hantverkare hem till en och borrar järnet i ottan för att de inte har lust att komma senare/whatever..

Ibland undrar man även VAD de borrar när borrningen aldrig tar slut, haha.