måndag, juni 18

Hormone Overdrive

Idag, när jag satt i H's far's Volvo på väg till banken för att undersöka hur det stod till med mina konton, satt jag och tänkte på det här med bloggande, och framförallt; det bloggande OM bloggandet i sig som uppstått vida kring i vad man nu i sammanhang kallar för "bloggvärlden". Det har antecknats förr, av mer insiktsfulla bloggare och kontrabloggare än undertecknad, att det faktiskt är rent hutlöst att det nu mera tycks vara en titel alla kan skaffa sig, att vara "bloggare" och få uttala sig professionellt i media hur som helst. Så läste jag en hastig update med E-type i den tidigare omtalade DN På Stan, där han tillfrågas om vilka bloggar han läser. "Har inte tid med självupptagna bloggar" svarar han rent kort, och jag förstår honom. Den gigantiska mängd självupptagna bloggare som skriver om saker fast de inte, egentligen, har något att säga, saker i stil med


"Idag var jag och shoppade på stan med Mamma...
det var kul.
Jag köpte en rosa handväska...
hmmmm...
vad ska man skriva här då...?
nu ska jag äta
hejdå"

..är ju knappast journalistiska scoop, men de fyller väl en funktion för både det egna egot och för närstående som säkerligen uppskattar uppdateringar av den här sorten för att hålla sig ájour med väninnans icke-existerande, underhållningslösa liv. Inte för att jag självutnämner mig till någon form av underhållningsmaxad skribent alltid, men jag har fortfarande egna åsikter kring varför jag läser en främmande människas blogg, eller varför jag inte gör det.

För övrigt är det underhållande att ha skyddade personuppgifter i banksammanhang. Den stackars bankmannen kom inte in i systemet överhuvudtaget när han skulle få fram mina uppgifter och ett sabla holabaloo uppstod ur intet, men det löste sig, jag fick mina papper, pappren blev sedermera också utlämnade till rätt person vid rätt tidpunkt och allt flöt på som det skulle. Sedan mötte vi upp diverse individer, och H passade på att mäta mitt ringfinger inne på Guldfynd, jag har 16,5 mm i ringfingerstorlek, för er som är nyfikna, och ja, jag har små händer men de är duktiga på att nypas och i det sammanhanget är det inte just storleken som är avgörande. (Eller?)

H har intrikata planer på saker och ting, jag vågar ingenting säga men när jag nämnde det hela för V i telefonen så började hon gråta (?) - eller skrika av lycka, det var oklart, det brusade så jävligt, stackars flickan har fått telefonen avlyssnad på sistone, det måste vara rent lidande för snuten att sitta och gå igenom de timslånga samtal om hur mycket jag svullnat upp den senaste tiden, mina kassa skämt om hur min unge kommer att se ut som Robocop eller Freddie Mercury, och om olika näringsämnen och näringstillskott man skall äta när man är gravid. Hoppas de lär sig något, kan de inte sätta åt oss för olaga brudsnack så kan de väl iallafall ta till sig lite näringslära, jag tror de behöver det, snutarna alltså.

..."and touch you on the tricks"

Dagens låt: Apoptygma Berzerk - OK. Amp - Let me out
Bild: Webben. Suspekt men spexigt fynd.

Inga kommentarer: