lördag, juni 2

Kolahalvön

Samtal med V igår i telefonen:

"Det är inte klokt det här, jag ökar ju i vikt i alla riktningar!"
"Det är normalt, du är ju Gravid!"
"Men vafan!"
"Du får inte glömma att ta bilder på magen varje vecka nu och så.."
"Bilder på magen? Jag är ju stor som en jävla halvö! Betalar du för flygfotot då eller?"
(V skrattar tills hon trillar omkull)
"Vadå halvö?"
"Jag är ju bred som kolahalvön eller vad den heter! Redan nu! Du kan ju döpa om dig till Columbus och komma och upptäcka mig! Sätt dig på mig och utropa presidentskap så har du en egen nation! Det här är ju för helvete inte nomalt!"
"Så bred kan du inte vara.."
"Skojar du? Jag kommer snart inte ens in genom dörren i sidled!"
"Loo..är inte du typ bara i nionde veckan?"
"EXAKT! Så hur fan ska jag se ut när jag är i nionde månaden? Jag kommer ju vara större än COLOMBIA!"
"Se det ur en positiv synvinkel, om du blir lika stor som Colombia så kan dina vänner komma och bli medlemmar i en helt fri nation, vi kan ha stora fester på dig där du flyter omkring i Medelhavet"
"Mycket roligt"
"Jag skämtar inte! Det här är ju ögonblicket vi alla väntat på!"
"Att jag ska svullna upp till en gigantisk vattenfettboll?"
"Typ!"
"Jag visste att ni hade nåt lurt i kikaren. Det var för bra för att vara sant alltihopa"

Jag skulle bara vilja poängtera att jag MÅR ILLA idag. Don't mess with a pregnant woman. We have weapons.

1 kommentar:

Anders sa...

GRAAAAAAAAAAAAAAATTTIIIIIIIIIIIIISSS!
Har försökt lämna kommentarer men något i min dator hemma har fuckat ur så fort jag försökt men här gick det bra.
Tror du kommer rocka som morsa!