söndag, juni 10

I'm nin alu

Dagarna blir till nätter och ändlösa nätter blir till morgon som övergår i eftermiddag och ett evigt dis omger mig, i min guldfiskbubbla av tidlöshet och hård, massiv bas i öronen finns ingen rädsla, det finns ingen ensamhet som kan komma åt mig, det finns inga monster bakom hörnet. Jag har nått resonansbotten. Jag känner mark under fötterna och jag hör Ofra Haza's röst sjunga fram min styrka någonstans i en slinga inombords när jag stiger ur sängen, kliver av tåg, stiger genom dörrar och stänger dom efter mig. Jag går omkring och stänger de öppna dörrar jag aldrig visste jag öppnat och jag stänger dom med glädje, med trygghet i hjärtat. Temple of Love ljuder ur högtalarna och jag dansar i rummet när ingen ser, och när ingen hör så stämmer jag upp i jämn stämma med alla mina sångfavoriter; Sara McLachlan, The Corrs, Air, Jewel..det finns en oändlig mängd vackra stämmor att hålla med och sjunga med i och jag kan dom alla, ord som för länge sedan fastnat i mitt medvetande.

En cigarett till, för att bibehålla sinnet, sedan är det bra. Jag släcker fimpen mot en vägg och slänger den i närmaste papperskorg. För att samvetet inte tillåter annat.Och hjärtat slår med jämna slag och jag dricker ett glas coca-cola med socker i medan hettan pressar in genom balkongdörr och persienn och jag ligger Ren i soffan och ser upp i taket och tänker;

"Det var som fan"
"Det var väl självaste fan"
"Otroligt"

Och jag är drottning i mitt eget rike, dit ingen kan nå.

DrygMinnesSommarPlaylist @ The moment:

Ofra Haza feat C&C project - I'm Nin Alu
Heavy D and the Boyz - Now that we found love
The Police - Every little thing she does is magic
Sisters of Mercy - Temple of Love (1992' version feat. Ofra Haza)
Electric Light orchestra - Roll Over Beethoven
Supertramp - Take the long way home
Las Ketchup - The ketchup song
Gipsy Kings - Bamboleo
Daddy DJ - Daddy DJ
Bellini - Samba de janeiro

Inga kommentarer: