tisdag, januari 8

BB-väskor och förlossningsskivor

Japp, den ökända BB-väskan är packad och klar. Sedan länge. För er som inte har koll på läget så är "BB-väskan" den väska man har med sig till BB när man åker in för att föda barn. Den innehåller lite allt möjligt som man behöver för sjukhusvistelsen. Det finns en uppsjö av guider på den här skiten, hur man ska packa den och vad man ska ha i den - somliga sajter menar också att man skall ställa sig och laga MATLÅDOR åt pappan så att han får något att äta på sjukhuset (!) - En sak ska jag säga dig, inte FAN står jag och lagar några j-a matlådor i nionde månaden, H får helt enkelt konsultera någon matautomat, eller sin mor för den saken. Min innehåller iallafall:

- Flera brända mixskivor (jag ska ha musik när jag föder barn, ok?) med bland annat Adam Freeland, Magic Box, September, Amon Tobin, Faithless och Infected Mushroom. My kid is comin' out with style - the electronic way. (Notering till Lott; Vad sägs om att föda barn till New Sonix - Blaue Löwe? Eller klassikern 'stringer' med Ferry Corsten?)

- Min 60GB-ipod, fulltankad med musik + laddare + lurar (Koss)

- Kamera, laddare, elektroniskt skit

- Tofflor (rosa), min nya rosa sminkbag innehållande förpackade Lush-tvålar (cocos och cocoa!), hudkrämer, aromadoftande deo, hela det kitet (landstingets dusch och bad-attiraljer suger) - ombyteskläder, naturliga doftbomber som får mig att känna mig mer fräsch efter maratonloppet. I've got it all.

- Kläder till H

Och bland alla skivor jag bränt ner finns såklart en "Nu jävlar"-skiva. Jag vet att det låter skevt att bränna skivor till min egen förlossning, men ni förstår, jag är inte typen som gråter när jag har ont. Jag blir ARG. Jag blir arg och svär och för ett jävla liv, de ord som kommer ur min mun i kombination med saker jag tar mig för när jag är förbannad och har ont är inget för änglar att lyssna till. Det här är alltså sista-utvägen-skivan. Låtar som får mig att ladda om och ta en extra svängom fastän musklerna kvider och säckar ihop. Låtar som gör mig så fullpumpad med adrenalin att hälften vore nog. Låtar jag skulle vilja slåss till:

1. New Sonix - Blaue Löwen
2. My Ruin - Tainted Love
3. Transplants - Diamonds and guns
4. MasterBlaster - Hypnotic Tango (Steve Woods remix)
5. Ferry Corsten - Stringer
6. Das ich - Destillat (VnV Nation Remix)
7. Jaïa - Rebirth
8. Duran Duran - (Reach up for the) sunrise (Electric mix)
9. New Order - Confusion
10. Skinny Puppy - Addiction
11. Rob Dougan - Clubbed to death (Matrix theme)
12. Yvonne - Bad Dream
13. Marilyn Manson & Rob Zombie - Return of the phantom stranger

Så, det borde kirra förlossningen. Om inte musiken hjälper mig så vete fan vad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan vad grym du är xD

T e s s i. sa...

jag ska ha michael bolton och kent-skivorna att föda barn till... den här michael-bolton genen hoppas jag dör efter förlossningen för jag har aldrig gillat han men veckan innan jag + satt jag i bilen och storbölade ögonen ur mig till "I promes you". sjukt. jag borde skämmas.

Anonym sa...

Det är lika spännande varje dag att gå in här och kolla vad som händer. :D Tror du kommer fixa förlossningen galant, intrycket jag fått av dej genom att läsa den här bloggen är att du står pall för det mesta. Lycka till!

Fridabörjesson sa...

Bra med massa i väskan. Glöm inte mjuktoapapper. Så man slipepr deras sandpapper efter förlossningen.