fredag, januari 25

Lugna ner er!




Gaah! Nu måste ni lugna ner er lite, folk! Jag vet att det är underbart när folk får barn, och jag vet att det är jättejätteintressant att komma och titta på honom. Men - min son är inte en turistattraktion för släkt och vänner - det är INTE ok att komma med främmande människor till min lägenhet, eller ta med sig snoriga barn, bara för att man har en väninna/skolkompis/släkting som "älskar bebisar". JAG älskar INTE främlingar i mitt hem, jag är INTE en medgörligt förstående kvinna som accepterar att folk springer in och ut och behandlar mig och mitt barn som nån slags serotoninförhöjare, jag vill inte så gärna lämna ifrån mig honom till sju olika knän på mindre än en kvart för att alla vill "hålla", och nej, det är INTE OK att börja dansa runt, kalla honom smeknamn som jag inte döpt honom till, vagga och skrämma honom och behandla honom som om det vore en leksak. Det är INTE OK att alla era / mina släktingars släktingars sysslingar plötsligt blir släktengagerade och vill "knyta familjeband" bara för att jag fött barn. Ja, det är ju fint att ni älskar bebisar. Berätta det gärna för er psykolog eller knulla till er ett gäng egna - att älska bebisar är inte en legitim ursäkt att få komma hem till mig och HÄRJA!

Min familj, mitt liv, min bebis, MIN TAKT! Och med det menar jag inget illa, jag förklarar bara var gränsen går. Han kommer att vara bebis ett bra tag till. Jag talar om när det är OK att komma hit. Dyk INTE upp vid min dörr som amen i kyrkan med en främling i släptåg plus främlingens BARN och hänvisa till "men min väninna/tjej/bästis/KK whatever Äääääälskar ju barn" So? Jag bara äääälskar TV-spel, jag tänkte komma och kräva lån på din PS3:a imorgon bitti vid sexsnåret. Vadå inte samma sak, fuck you - din vilja är ingen lag och dina intressen är inte argument. Du får bli hur jävla sur du vill och tycka att jag sårat dig och vaarför bjöd hon inte in MIG först, jag kan väl förstå dom andra, och varför fick den och den komma.. bespara mig det. De som fått komma och som får komma, är såna som jag vill ska komma och som jag vet tar det lugnt, som jag VALT. Att du inte fått komma just på momangen betyder inte att jag inte bryr mig om / älskar / värdesätter dig, det beror bara på att schemat blev fulltecknat snabbt och du fick inte plats meddetsamma. Det finns ingen inbördes ordning på de som fått komma över och titta, det bara blev så.

Bli inte purken eller känn dig sviken för det - tänk så här istället; jag får MINST fem telefonsamtal om dagen från folk som vill komma över och "träffa" alex. Tänk också att jag födde honom för mindre än en vecka sen. Jag har stygn som gör mig aningen smärtpåverkad och aningen rörelsehindrad och trött. Jag sover 45-minuterspass på nätterna och är vaken fyra timmar däremellan. Jag vill lära känna och skydda min son från att utsättas för miljarder förkylningsvirus och bakterier (därav regeln - inga barn) och jag gör inte det här för att vara taskig mot din unge (som förstås bara ääälskar bebisar och som kommer bli såååå besviken nuuu men halledudanedå!) jag gör det för att jag är en nybliven mor som behöver lite lugn och ro!

Snälla respektera och förstå detta. Tills VI säger OK!
Tillsvidare får ni några fina bilder på min stjärna.



13 kommentarer:

Anonym sa...

Näää men... Så söt bebis du har!! Förstår dig att du behöver tid.. För jag är själv mamma till 3.. Det är tuff tid i början! Men det blir över sen.. Önskar dig LYCKA TILL.. Ta tid du behöver!!

Anonym sa...

Du är mamma, Loo. Helt sjukt och underbart. Jag är så glad att det kommer så naturligt för dig, stort enormt lycka till och grattis till en ovanligt vacker bebis... de brukar ju trots allt inte vara så himla söta såhär tidigt =)

Anonym sa...

Aww, han ser ut som en liten docka(Smått avundsjuk).. =)

T e s s i. sa...

Först BHn - Det ska jag göra, men du, kommer man iväg andra dagen och kan köpa en BH eller är man BH lös ett tag? Tänk om min bebis gallskriker i 3månader och vi inte hinner ut ??? Stoooraproblem, förlåt om jag besvärar dig med dem det löser sig... jag ska ut och fynda gigantisk sporttop i töjbartmatreal i dag.
DU bestämmer vilka som får komma, hålla och så vidare. NI behöver eran tid, och du är så jävla bra som kan förmedla det. Jag kommer förmodligen bara bli till en bitter jävel... men det kanske skrämmer bort dem. :). Nästa fråga. Hade du köpt en "massa" kläder till Alexander innan han föddes? Ungefär hur mycket behöver man... jag har ju förfasiken ingen aning och alla bara "Köpt inte stlk 50, ta 56 istället det är inte säkert bebis får plats i 50 och det gööör inget om det är lite stort.." Lite stort, jag var för faan bara 45cm lång (iochförsig 2månader för tidig men endå) och fick ha dockkläder så hade min mamma o pappa köpt massa 56 så hade jag kunnat ha dem när jag var ett halvår cirkus. Hur har du gjort... jagär en okunnig jävel. KRAM.
Ps. Han är verkligen en gullgroda. Så himmlans fin. Fast det vet ju Du. :)

Anonym sa...

Guuuuh så skönt med en mamma som kan säga ifrån.

Hannis,mitt i ingenting sa...

Bra där!!!!!/trogen läsare

Anonym sa...

rådet är att man absolut inte ska ta emot besök när man kommer hem från bb,vi hade nån veckas totalstopp för besökande./Thomas

Anonym sa...

Grattis

Anonym sa...

Klockrent Loo!

Anna Ileby sa...

Fan vad skönt med en mamma som inte mesar ur bara för att hon fått barn! Hemskt söt unge å grym mamma, den där ungen skulle jag vilja va kompis med om några år! Good work!

Anonym sa...

Historiens vackraste lilla knyte. Gratulerar!

Anonym sa...

Grattis till bebis! Vad härligt med människor som kan sätta gränser.

Anonym sa...

Fan va skönt att du verkligen säger vad du känner, det blir lättare att njuta om man tar det i sin egen takt! Grattis till mammaskapet :)