måndag, mars 17

Påska?

Jag vet att jag är rutten och suger på att uppdatera. Bättring utlovas så snart jag blivit av med MONSTERFÖRKYLNINGEN som attackerade mig inatt. Den kom krypande igår förmiddag och slog ut i full blom i morse då jag satt här, desperat och klarvaken med egenproducerat snor rinnande ur alla öppningar (fråga: hur mycket snor kan en människa egentligen producera?!) och ringde till stackars ella, som hade typ sin enda lediga dag, på jakt efter alvedon. Stackare, här hade hon snooze-morgon och så ska jag passa på att panikringa samtidigt. Hur som helst; nu vill jag veta - när infaller den här påsken som alla pratar om? Kommer det bli tal om något form av påskande? Vem ska leka påskhare? Och what's the deal, måste jag köpa påskris eller klarar jag mig undan det där förfärliga pyntet på något sätt?

Frågorna, likväl som snorfasorna, är många.

Inga kommentarer: