söndag, juli 6

Linda behöver hjälp!

En mindre notis bara som jag snubblade över här nyligen. Jag var inne på toppblogger och kollade in vem som toppade listan över mest besökta bloggar den här månaden, och till min förvåning är det Linda Rosing som toppar. Jag har ju läst hennes självbiografi, men det framgår tydligt av språkbruket att det inte är hon som vare sig skrivit eller korrekturläst den; hennes meningsbyggnader och ämnesval påminner om en sexårings dagbok. Saxat:

" Jag har träffat väldigt många intressanta människor.
Lyssnat till olikalivs historier,skrattat,dansat,solat.
Druckit champagne och massor med rosevin.
Och pratat,pratat och åter pratat.

Bara haft det sååå soft."

(...)

"
Jenny och jag blev upphämtade med en stor båt
vid Strandvägen.
Välkommst drinken var champagne,solen sken och
sen bar det iväg ut mot Stockholms skärgård."

Scheisse. Stavning, meningsbyggnader, syftningsfel, särskrivning och naiv som en tolvåring. Och hon toppar blogglistan över "mest lästa"?
Kära Linda. Jag tycker du är en sassy brutta som behöver skaffa dig en bra korrekturläsare till bloggen. Med den där texten spär du på de där bimboryktena som alltid florerat kring dig, men i din självbiografi skriver du att du vill bli tagen på allvar, att folk alltid sett dig som det blåsta våpet som är lätt att få på rygg. Nu har stavningsfel och promiskuöst leverne inte någon bevisat medicinsk koppling och det är ju synd att folk ska behöva snacka skit om dig för att du har sillisar och varit på omslag till herrtidningar. Men SNÄLLA! What's the deal?
Linda, jag är besviken på dig.
Hör av dig om du behöver lite språklektioner.

Inga kommentarer: