lördag, juli 12

Loo VS Anti-stjärnor


Jag har hållit tillbaka en hel del tidigare, men nu har bägaren runnit över.
Jag har lackat ur. Totalt.
Det är ju som så, att er fröken Loo är begåvad med tre underbara småsyskon. Tre fantastiska personligheter, varav två - har egna bloggar. Johanna och Stjärna. Den tredje, den enda brodern i vårt kvinnliga gäng, är mer anonym i bloggosfären, men väldigt välkänd inom skateboardfilm och filmande i stort. Kortfattat så är vi fyra rätt driftiga syskon. Alla fyra älskar musik, och åtminstone två av oss, älskar också att klubba. Gå på klubb, dansa oss överjävligt svettiga och gå hem. Det är min och Stjärnas melodi. Och sedan en bra tid tillbaka driver Stjärna en väldigt välbesökt blogg, som kan läsas Här. Hon berättar om sitt liv i klubbvärlden, om sitt liv med sin pojkvän och berättar om grejer hon stör sig på. Det är soft, jag gillar att hon har åsikter, att hon tar för sig, att hon står för sina åsikter och att hon är så stark att hon pallar med all skit. Nu är det som så att min lillasyster får rent vidriga kommentarer i sitt kommentarsfält. Det är folk som kallar henne hora för att hon har små kläder på sig när hon klubbar. Det är folk som antyder att hon har silikonbröst (det har hon inte) och det är folk som inkräktar på hennes privata sfär på så många sätt möjligt det bara går. Och jag blir helt jävla stunned.

Alltså, om du är en av de människor som skrivit nedsättande kommentarer till min lillasyster, av vilken anledning det än må vara - nu har du med mig att göra. Det finns ingenting så jävla vidrigt som människor med låg självkänsla som attackerar en offentlig individ så som hon har blivit, för att förhöja sitt jävla ego. Det blir mycket jävlar och fan i det här inlägget, för jag är så inåt helvetes jävla skitförbannad, för att uttrycka det milt. Det sitter anonyma jävla våp runtom i Sverige och nästan hotar henne för att hon är den hon är. De kan inte låta bli att reta sig på varje liten detalj i hennes utseende, saker hon säger, saker hon har på sig. Och när man går så långt att man skriver saker som "du klär dig som en hora" bakom ett anonymt username, då ser jag fan i mig rött.

Jag hade för länge sen, om jag var hon, sett till att metro loggade IP på varenda jävel som skriver en nedsättande kommentar i framtiden, men hon väljer att inte göra en stor affär av det, vilket är förståeligt, men det ni gör mot henne - är fortfarande straffbart. Ni kanske ska ta och begrunda vad det är ni sysslar med, som ger er på en 21-årig ung tjej på grund av hennes KLÄDER, och kallar henne för prostituerad. Några användare har antytt "vad ska du göra stjärna, ska du bussa din pappa på mig?" Ni ska vara glada om hon bussar pappa på er, och inte MIG, för jag är lite mer handlingskonsekvent än pappa. Det här inlägget är inget som hon har bett mig skriva, och det är inte så att hon har bussat mig på er, jag kliver in helt självmant. Om ni ger er på henne så ger ni er på MIG. Jag hoppas att det är glasklart som kristall för er, för jag säger bara det här en gång. Ta debatten med mig - och jag utmanar er att göra det under ert eget jävla namn. Jag är öppen med mitt liv, tro mig, det finns ingen svag punkt hos mig ni kan bräcka mig på, för det är liksom hela mitt koncept att göra business på mitt eget elände.

För övrigt fyller min älskade lilla stjärnsyster 21 år idag, 13 Juli och på sin födelsedag så förtjänar hon inget annat än kärlek.
Grattis syrran! Du är stark, begåvad och vacker. Och de där idioterna kan fara dit pepparn växer.

Bild; jag och stjärna - 2004

3 kommentarer:

Anonym sa...

YÄÄÄH! Där fick dom =) bra skrivet!

Anonym sa...

Måste medge att jag redan är ett stort fan av Stjärna med även vid försök till objektiv läsning kan jag inte hålla mig från att blir alldeles upprymd och glad över hur klockrent det här var. Synd bara att de idioter som de handlar om inte kan ta till sig välskriven text som divergerar från deras egen trångsynthet.

Mellansyster sa...

Tänk att du skrev världens finaste inlägg en gång.. Jag kommer aldrig glömma det här.. jag kommer aldrig glömma dig.. aldrig.. jag älskar dig.