måndag, december 29

Stupröret rakt ned i..



Jag fick just det absolut finaste smset jag fått på väldigt länge:

SMS 29 / 12 / 2008 Avsändare: XXX (The Dark Horse)
"Hej! Kom just hem från en skogsrunda med pappa och hunden. Vi var ute cirka 1,5 timme så vi ligger en stund på soffan nu. Fett skönt! Måste bara säga det, jag blir så glad när vi pratar du gör mig glad och får mig att skratta och det känns helt fantastiskt! Ringer när jag vaknat ur soffvilan igen! Puss&Kram!"

Det värmer ett litet flickhjärta så här i vintermörkrets frostiga kyla..
Jag tänkte vara frikostig så jag bjuder på bilder på nya jeansen. 25 kilo lättare än höggravid. Det var ett år sedan jag födde Alex nu. Ja, om lite drygt två veckor. De här jeansen är i ett ganska stumt material, skulle tro att de bara innehåller någon liten procent lycra, så det är inte några stretchjeans. De kommer från BikBok, och de passar mig som handen i handsken. Att kunna köpa jeans igen.. i ett icke-stretchigt material utan extra plats för mage och lår.. Så banalt, så underbart. Jag har fortfarande en liten bit (ca 7 kilo) kvar till min målvikt, men i am getting there. Jag har ju äntligen ett normalt förhållande till mat! Jag äter för att kroppen behöver bränsle, i normala portioner, lite åt gången, och mår verkligen grymt bra. Det jag har gjort för att gå ned är enkelt: Jag har undvikit osunda mängder kolhydrater, ersatt dem med bra fetter, promenerat en timme om dagen (minst) och låtit bli alla former av godis, chips och dragit ned på läsken. Nu har jag en sodastreamer och dricker således enbart kolsyrat vatten. Ibland mjölk, lightläsk om jag är sugen, eller smaksatt sodavatten. Maten äter jag i mindre portioner och hellre flera mål om dagen än ett eller två stora. Sedan koncentrerar jag mig på lunchen och inte middagen.

Sedan jag skrev det där om smset så har fler ramlat in. Vad jag känner mig uppskattad som människa! Vilken underbar vän jag har. Jag behöver sånt här. Lite uppskattning för den jag är, och vips! Jag är en helt ny människa.
Nu blir det nattfilm på TV och Ben & Jerry's. För fet lyxglass, det unnar jag mig ibland. Man promenerar lite extra bara så är det ur världen!
Och sen blir man ju smalare och snyggare bara man mår så här jävla bra..

Bifogas: Bilder på stuprörsjeansen, som de sitter nu på mina rundade, breda. wide-ass-hips. Men Vadå, är det något fel på det, eller?

Inga kommentarer: