lördag, april 22

Spinning cycles

"my body will go where music goes
where i can lose control
never gonna give it up
i never wanna stop
never gonna give it up.."

Hemma hos bror efter att ha varit den turkosa och vita Gudinnan ute på stan. Röster i mitt öra och så lite aggression, men sedan enbart värme. Sedan en röst som säger saker jag vägrar citera och sen har vi visst fått presenter från M i Chile. Idag stod jag där och rökte när det kom fram en karl;
"Jag och mina vänner ska på efterfest och...oh shit var har du köpt det där smycket?"
"Thailand" sa jag.
"Det är dödsläckert"
"Tack"
"Kan inte du följa med mig och mina vänner på efterfest?"
"Jag känner inte dig och jag har mina egna vänner här som jag vägrar lämna"
"Dom får inte följa med"
"Då är det kört för dig min vän"
"Men.,..men..min vän tycker ju om dig!"
"Det gör han säkert men jag måste gå nu"
"Men..du är ju så blond och vit och turkos"
"Lustigt att du säger det"
"Vadå?"
Och då kom ett sms som jag leende svarade på.

Jag är förälskad i en tanke.
Låt mig åtminstone få ha tanken, alldeles för mig själv. Den gör inte ont.
Förälskad i tanken och det jag vet. Förstå att jag vet.

Jag längtar in i de snurrande spiralerna nu, så jag måste gå men..
Ni är älskade. Speciellt Du.

Övrigt; protokoll från Shoppingdagen (courtesy stella)

"protokoll, onsdag.

”åh är det såhär mycket färger som gäller i år?” -jonas, kapp ahls herravdelning.

sedan tjusas jonas av de färgglada sockorna.

”har du inte varit här sen senast?” -sofia, i sin lägenhet, till jonas.

”fitta.” -okänd liten spännis i vanlig samtalston, då han passerade john på mcdonalds.

”jag skiter väl i vad han heter i efternamn, bara han inte är muslim.” -loo, balkongen, om borgarbrackor, äkta män, och härkomst."

Så,nu vet ni vad vi har för slags konversationer på vår fritid!

Efternot: Fick ett oerhört erkännande av en av de äldre idag:

"Hej, Loo. Jag hörde vad du gjorde. Starkt. Verkligen"
"Va?"
"Du satt två veckor men du höll tyst. Det uppskattas. Långt mer än du tror. Alla har hört. Det är fett starkt av en brud, det ska du veta. Du har vårt stöd. Välkommen"

Fan vad fint.





Inga kommentarer: