lördag, april 22

"en postmodern korsbefruktning"

Lillebror har kommit på definitionen av mig. Dels är jag enligt utsago en "postmodern korsbefruktning", och mitt hår är inte en frisyr, det är ett "konstnärligt uttryck" vilket vi insåg när jag med plattång i högsta hugg stod och vevade i badrummet. Vi gick ner och handlade pizza och tydligen (!) så flirtade kassören med mig, detta allt enligt lillebror. Jag såg ingenting för jag stod och begrundade om den nya Ahlgrens bilar-glassen var god eller ej. Idag är det förfirande av käraste Nina som fyller 26 imorgon, eller, inatt klockan tolv. Imorgon är det också allas vår älskade Richard Lind's dödsdag. Ett år sedan han rycktes ifrån oss och jag kan bara säga Hatten av för dig, tripKid, vi älskar dig än.

Igår hade vi ju en hel del trams för oss, nina ritade av mig iförd klänning och med någon slags bananbåtsfrisyr och jag blev utmålad till allmänt löje av samtliga precis hela tiden. Vi lyssnade på den där sjuka fan, Klaus Nomi eller vad fan han heter, vilket vrickat as han är. Jag satt och fick obegripliga qx-meddelanden och försökte hela tiden väcka J4 som envisades med att ta upp hela soffan och grymta. Lillebror undrar by the way, till er kvinnliga läsare, vad egentligen "den lilla svarta" är för något och om detta verkligen är ett rent förståeligt begrepp som bör vara allmänt känt kvinnor emellan. Jag vet verkligen inte, men jag planerar att öppna en frågelåda. Typ "fråga Loo". Idén är så här: Ni skriver frågor till mig om precis vad som helst, och jag kommer svara, som den sociala ingenjören jag trots allt är. Det kan handla om precis vad som helst, typ "Hur kommer det sig att det inte längre är lika socialt accepterat att bära hatt" eller varför inte rent tvärvetenskapliga eller filosofiska, svårknäckta nötter. Alla frågor besvaras naturligtvis och begrundas noggrannt. Om jag nu skulle gräva min egen sociala grop här nu, och mot alla odds ändå inte får några frågor att besvara, så kan vi låtsas att den här bloggen aldrig har hänt.

Over and out

3 kommentarer:

Airam sa...

"den lilla svarta" är, som marcus kort och koncist uttryckte det, en liten svart klänning som passar till allt.
observera att marcus inte är tjej men vet detta ändå. att han är wannabebög räknas väl inte.

Anonym sa...

"Postmodern korsbefruktning" är en tautologi.
Glassen smakar strössel.
Hattar är för dokusåpastjärnor.

Anonym sa...

Okej, jag har en grej till "Fråga Loo": Vad är det som är så viktigt med att bli accepterad av sunk-kriminella subgrupper?