fredag, augusti 29

And the nominees are..


Jag har av både Tessi och Fade , blivit nominerad till bästa blogg, och nu är det meningen att jag ska nominera sju andra och de ska i sin tur föra vidare sina nomineringar, det är alltså ett evighetsprojekt. För det första; Tack för nomineringarna! Kärleken sprudlar och jag blir hög i hatten. Men let's get on with it!

Den första jag nominerar här är Johnny. Hen, som personen föredrar att bli kallad, i ett könsneutralt perspektiv, är en queerperson med ADHD och Aspbergers. Hen skriver massor om kläder, sitt liv och sina funderingar på ett otroligt underhållande sätt och hen är inte rädd för att debattera "obekväma" ämnen. Jag beundrar människor som gör sig obekväma, som visar - att det här är inte rättvist, det här är fel och jag tänker inte gå ur den här fighten frivilligt. Johnny har mycket värme och humor i hens texter, det finns mycket bilder och det är väldigt tänkvärt. Dessutom mycket om musik, som är ett eget personligt favoritämne.

The second one, jag utövar härmed nepotism och nominerar Lillasyrran, för hennes ihärdighet, glans och hennes härliga förmåga att lacka ur på grejor. Dessutom är hon ascool.

Fejdan läste mina grejor långt innan vi bekanta med varandra. En dag vaknade hon upp och upptäckte att jag dejtade hennes exman. En ordinär exfru hade blivit svartsjuk, sur och grinig men inte fade. Hon blev glad och satt och pushade på oss från början till slut. Nu utvecklades det kanske inte så som vi tänkt oss, hennes hjälp, tips och råd till trots, men jag umgås fortfarande periodvis med hennes exman även om jag inte tror att vi kommer att gifta oss. Hennes blogg är bildrik, vettig och kul och jag fattar faktiskt inte var hon får all energi ifrån. Dessutom apsnygga tatueringar.

Det här är en blogg som inte sysslar med nomineringar eller personliga saker, men jag pushar för den för den är skitrolig. Photoshop disasters heter den och den behandlar riktigt fula photoshopningar (intressant böjning jag fick till där) från reklam och media. Askul för mig som är engagerad i reklamvärlden.

Förvirrade betraktelser från fruängen är full med sarkasm och drygeri på en nivå jag verkligen mer än står ut med. Den här snubben skulle jag lugnt ta en öl med.

Återigen en blogg som jag älskar eftersom den tränar mina magmuskler med sina oerhört träffsäkra bildtexter i kombination med hysteriskt roliga omslag, är Katastrofala Skivomslag. En riktigt dålig dag surfade jag in där, läste och skrattade tills jag inte kunde andas mer. Sedan dess är jag hooked. Stor favorit.

Öh.. nu orkar jag inte mer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, tack för nomineringen :D Jag vet inte om jag själv orkar med det här på närmsta veckorna, men ...ja. Jag är en sucker för sånt här.