torsdag, augusti 7

Wow, subutex och höst.

JA! JA! JA!

Möte med min beroendeläkare igår. För det första så är hon kompis med min neurolog, och min neurolog är typ den bästa i stan. Bara en sån sak. Nervösa minutrar passerade då jag förklarade hur mitt beroende sett ut, de senaste 9 åren. 9 år! 9 år av mitt jävla liv har jag spenderat på att förstöra min kropp och spela allan. Vilket jävla liv alltså. Näe, hur som helst: Jag får suboxone. (subutex / metadon) - det finns änglar! Vilken grej!

Och ni får ursäkta tystnaden. Jag har liksom inte vetat vad jag ska skriva. Jag spelar world of warcraft på kvällarna och känner mig riktigt jävla oinspirerad. Ingenting händer i mitt liv. Varken plus eller minus, av eller på. På Lördag är jag barnledig och ska följaktligen försöka hitta på något spännande. Jag sitter här på kvällarna och blir raggad på av 14-åriga blood-elf-mages som skickar slängkyssar åt mig när jag springer förbi. Sen tar jag itu med abuseärenden på HZ. Sen sitter jag och känner att fan, jag måste städa, och så städar jag lite. Ni fattar. Jag pratar mer med växter och alex än med människor. Fan, man blir ju lite ingrodd.

Sen verkar det som att hösten är på väg också. Fan vad nice, äntligen kan man klä sig snygg. Man ser ut som en idiot i "39-grader i skuggan"-kläder.
PS: Andy Moor och orkidea, det är grejer det.

1 kommentar:

Jag heter inte Bertil sa...

Grattis till Suboxonet!!! Det kan verkligen vara en gudagåva!
Har själv metadon och har haft det och subutex i sammanlagt 2½ år och livet leker! Hoppas bara att personalen på mottagningen du hamnar på ser till patientens bästa! Men har ju hört mardrömshistorier om vidrig personal på olika LARO-mottagningar som drar in en dos för att man ser lite rödögd ut o sånt. Själv håller jag till uppe i Umeå, där är personalen extremt trevlig och go, något jag är tacksam för!
Försöker hålla min egen blogg vid liv, men det tar sån jävla tid mellan inläggen hehe, men du är välkommen in, jag bloggar om livet som tandläkarstudent och metadonpatient/ex-junkie å så.
Hej svejs!