söndag, december 13

Att Göra Slut Med En Vän (sms-versionen)

Ni vet, jag frågade efter vad jag skulle göra med den här personen, den här killen som bara youtubar, röker upp cigg och sover på min soffa hela tiden fast jag egentligen vet svaret. Som tidigare nämnt var ni eniga, kick his ass out. Idag skickade jag följande sms till honom:

"Jag tycker inte att vi ska träffas mer som det är. Det känns inte bra och det har blivit som det varit förut, det känns inte som om du lyssnar på mig, finns där eller hjälper till som en vän ska göra. Sedan om det nu är så att du är sådan får väl vara hänt men det känns bara som om du är frånvarande och somnar, står och röker eller surfar och det känns fel. Jag behöver mer i en vän. Jag behöver att man finns där och är uppmärksam på mig. Och det här "vad känner du för mig-flirtandet" från din sida känns inte bra heller. Vi är för olika som jag tidigare sagt. Och hela tiden känner jag det som om du bara kommer över för att röka, surfa youtube etc och oavsett vad du säger så känns det så. Och sen går du bara och lägger dig efteråt. Vi kan inte ens ha en dialog på samma premisser! Ledsen XXX men jag söker efter något annat än det här i en vän. Jag tror att du måste lära dig att dela med dig till andra och ge, inte bara ta allt så självklart om du ska ha en relation med en person som mig. Och du måste förstå att andra kanske blir sårade av beteenden som du kanske inte menar alls, men som du ändå gör. Hela tiden. Du är en schysst kille, men som sagt, min personlighet handlar om att dela med andra och ge och ta. Jag orkar inte bara ge hela tiden utan att få något tillbaka."

Jag tror att han förstår meddelandet.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej
Första gången jag besöker dig och har läst lite här. Ibland är livet minst sagt orättvist men du verkar ändå ha blivit stark av det du varit med om. Det gäller att hitta styrka för att klara av dom allra tuffaste hindren. Jag har själv varit med om väldigt mycket och jag tror ändå att någon gång får man belöning för mödan.
Hoppas du tar dig igenom sjukdomen också, med allt vad det innebär.

Kommer gärna tillbaka hit :)
/Maria

Zaphod sa...

Bra och tydligt SMS!
Hoppas han förstår, verkligen förstår och kan ta det.