fredag, november 25

Hey mr Dj, put a record on


Ja men det var då själva fan vad stressigt man ska ha det! Min mor är ett sabla nervknippe. Hon har SOME NERVE att dra runt mig på stan i full rusningstid den 25:e för att få mig att "peka ut julklappar". Jag storknar nästan i systemkön och när jag träffar på P, så vrålar han en massa olämpligheter som man inte ska stå och vråla inför en massa securitasvakter och jag lyckas sladda min väg in till ölhyllorna längst bort för att min kombo promt ska ha hoogarten och jag prompt ska ha grolsch. Mamma drar mig glad i hågen in på Golden Archers, ni vet, det där fashionabla stället nere vid vasagatan med det stora M:et, och försöker få mig att äta vilket inte lyckas. Jag sitter och mår riktigt dåligt så jag får en fanta och all of the fucking sudden dyker den här alkoholstinkande tanten upp och försöker dels nalla åt sig pengar, dels stoppar hon ner sina fingrar i mammas kycklingbitslåda vilket orsakar ett sabla holabaloo, och mamma sjasar henne in mot toaletterna där hon börjar ägna sig åt att sätta sig ner på golvet och kissa, precis i dörröppningen till toaletthallen där folk tvättar händerna. Inget större tumult utbryter men det svärs en hel del och man ser något senare den nu mera inte längre så kissnödiga tanten vagga bort från sin pöl, med ett inte så litet leende på läpparna. Jag tar tillfället i akt att skämta om att det där var hennes sätt att revoltera mot amerikanskt fastfoodmonopol men mamma är ingen direkt hejare på politiska skämt så det var relativt onödigt att ränna runt och svettas och vara sådär vitsig mitt i alltihopa.

Vid det här laget har min telefon ringt en sådär sjuhundratalet gånger och ALLA vill ses, öla och jag vete fan vad mer men alla ringer iallafall och jag blir snart ett nervvrak som kastar in handduken.

Hm.
Vi får se.

Inga kommentarer: