lördag, november 26

My head feels like a frisbee


Shit alltså, idag är det mycket på G. Efter mycket om och men igår slutade det som så att jag och lott ölade med lotts syster's nykomne amerikanske pojkvän. Notera att jag säger pojkvän, de är ju "bara" gifta i Las Vegas och det gäller som sagt bara i Nevada. Det slutade helt kort med att vi gick ner och tog en öl på Dubliner's och när det irländska bandet (med säckpipa!) började köra blev det full fart i luckan. "I'm an american guy in an irish pub in Sweden...wow" said the american och de shottade rätt bra. De gick hem och so did we, så att säga. Jag låg som bäst på min spartanska soffa och gluggade när P kom över en snabbis, med ännu en bror. Vi snackade om veckans händelser på balkongen och liselott hade totaldäckat i nervositet över det faktum att hennes karl ju landar från Amsterdam idag. Jag lade mig med det fina kuvert jag satt mig att börja göra åt Glooms, och somnade framför Tv:n efter att ha svarat på ett dussintal telefonsamtal där folk anhöll om att få träffa mig. Jag avböjde stackars V som satt hemma efter jobbet med ett dussintal människor och försökte få till en slags fest och helt överraskande hörde också G av sig från jobbet där han statuerade att där var någon slags "jubileum" och lovade att höra av sig igen men då hade jag däckat. Jag pallade helt enkelt inte med umgänge.


I Torsdags var jag på seminarie på ABF gällande Västsahara-konflikten. http://www.vastsahara.org och det var mycket snack. Toby Shelley är en briljant brittisk journalist, en riktigt vältalig och mycket lättförståelig man med mycket i skallen, jag började snudd på idolisera honom bredvid mina redan ställda idoler - Akay (http://www.akayism.org) och Hunter. S Thompson (http://www.gonzo.org/) och det blev mycket politik att hålla reda på i detta redan förvirrade huvud. Egentligen bör jag engagera mig mer i stora frågor, det säger alla att de borde, och alla säger också att de borde engagera sig mer i alla möjliga saker men jag menar det när jag säger det. Jag borde.

Nästa vecka kommer jag att vara mycket hos min klasskompis E, för att ge liselott lite sinnesro med sin karl.

Jag hade en jättekonstig, men betydande dröm, det är jag säker på. Om jag bara kunde komma ihåg den. Fan också.
Idag blir det Mylo http://www.mylo.tv/mylo/ på klubb och love in the air med kompaniet, om allt går väl.

Det snöar.
Det ska väl vara fan.
34 dagar kvar.
Förresten; kommentera gärna mina bloggar. Jag gillar att veta vilka som läser.

Inga kommentarer: