måndag, november 21


on candystripe legs
spiderman comes
softly through the shadow of the evening sun
stealing past the windows of the blissfully dead
looking for the victim shivering in bed
searching out fear in the gathering gloom
and suddenly! a movement in the corner of the room! a
nd there is nothing i can do
when i realise with freight
that the spiderman is having me for dinner tonight




Precis som gloomis ska jag laga pannkakor åt mig och Lott. Jag gör fina kort med papp och lim som jag skickar i vackra försändelser ner till malmö och PR-projektet har börjat rulla igång, nu vigs hela jullovet åt det. Jag får ett stort kuvert från den bästa människan i hela världen fylld med drömmar och idolkort och jag småler när jag läser rad efter rad. Bästaste herr S, you never seize to amaze me. Tack. Nu behövs alltså den sablarns suitcasen. Med andra ord måste loppmarknadsbesök ske innan det så att säga, barkar. Mina sennheiser har börjat glappa. HELVETES JÄVLA HOR-ELEKTRONIK, far åt fanders! Nu ska jag ner och köpa ägg, för jag har minne som en höna (!) som glömmer skiten. Stora grejer på G i skolan nu.

Spiderman is having me for dinner tonight.

Inga kommentarer: