söndag, februari 19

I didn't blink

Jag vet iallafall vad jag ska ha för MP3-spelare; Oh yes, spana in den här lilla snyggingen, med en output range långt över ipod, med en kristallklar och top of the line grym design, herregud vad läcker den är, in fact, den är så läcker så att jag dräglar. Framför min underbara Xerox-skärm då, som var det senaste jag hookade på i teknikväg. Men kolla in min framtida baby:
http://www.anythingbutipod.com/archives/2006/01/cowon-iaudio-u3-review.php
Jag vet att jag är en jävla sucker för allting som är snyggt, men jag kan inte rå för det.Dessutom så klår den precis varenda jävla spelare i ljud. Precis alla.

Gårdagen blev lugn. Jag och Quirin drack vin och kollade på videoklipp från crew-dagarna, snackade teknik och datorer och chillade medan Liselott var på annan ort för att ta hand om barn på ett cocktailparty. Blev lagom salong och fick mitt i alltsammans en vansinnig whiskeysmak i munnen som inte försvann på flera timmar. Due to the fact att jag inte riktigt klarar av whiskey (det funkar, men inte i stora mängder) så var det lätt bisarrt att sitta och dricka rödvin som smakade J.D. Jag förmodar att ¤ hade något med saken att göra. Sedan kollade vi på silence of the lambs och jag var jävla tillfreds och lugn. Men jag vaknade sju i morse utan att kunna somna om, så jag har legat lite småvaken och lurrat fram tills dess att jag tyckte det var dags att väcka Lundagatan med gott kaffe.

Allt det här är bara tramsanteckningar, så ni kan bortse från det här dödstrista dagboksinlägget. De andra är roligare.
Rapport; Ni får ingen blogg från mig på två dagar nu igen. Jag åker till Sundbyberg ikväll eftersom jag ska upp rackarns tidigt imorgon för att shoppa på stan, handla godsaker och ta nya öronhål. Åter på onsdag eller så. Kanske tidigare.

Nu på fredag tänker jag vara frisk från den här sjukan, och jag har nya gästlisteplatser att fylla tills dess. Missade LTJ Bukem men vad fan, jag hade ju säckat ihop innan jag kom dit. Ska jag ut ska jag orka dansa, så enkelt är det. FAN vad jag vill dansa, jag vill känna energin flöda i benen, låta den krypa ut i armarna, känna basen i kroppen som ett andra hjärta. I can't wait until friday. Bubbel, trams, kärlek och sprakelisprak i bröstet - som ¤ brukar säga.
Bild: Från 2003: Strindbergsgatans coolaste taxibrudar.
Och ja, jag har moddat med templaten lite, jävla css-system, men jag fick ordning på't till slut.

Idag gjorde jag slag i saken och öppnade upp Mr.LSD -min älskade dator. Om det är av intresse för mina tekniknördar till vänner som inte redan dräglat sönder honom så är han en AMD64 3500+ med 1,2 MB RAM, ett totalutrymme på 600GB fördelat på tre hårddiskar, varav två är installerade. Han drivs med ett ASUS motherboard, dubbelt fläktsystem: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_2528.html och VIA RAID. Till detta hör en XEROX XA7-17, på 17 tum: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_6010.html, dubbel uppsättning Logitech högtalare, en Logitech quick cam zoom och ett cordless desktop. Han hör ihop med sin kompis Netgear wireless WGR614 v6 och ett speedtouch-modem som förmedlar en hastighet på 100 Mbit, så jag har 10 mbits utfart. Andra detaljer kan vi lämna åt de nyfikna. Vänta bara tills jag får mitt nya tangentbord, the optimus keyboard, som jag dräglat över tidigare. Hur som helst så har Mr.LSD låtit lite väl mycket på sista tiden, vilket han inte ska med tanke på det dubbla fläktsystemet (ultra quiet och lalalalala) så jag tog och plockade isär honom för att mötas av..ja, vad fan tror ni? Damm! Stackarn, inte konstigt att han deppar här i hörnet, han var ju fullproppad. Due to alla jäävla katthår så hade han närmast pluggat igen, skönt att vara av med asen till djur. Han genomgick en full dammsugning och en noggrann renovering innan jag skruvade isär honom och ställde honom på plats så nu spinner han som en katt, min baby. Människor har roligt åt mitt datornörderi, men jag rår inte för att datorer är bättre än människor. Jag rår inte för att man alltid kan ta till ctrl+alt+delete eller enhetshanteraren när någonting krånglar. Tekniskt sett, för att verkligen, så att säga, leva upp till mitt nördrykte så vet jag att jag bör köra linux på burkfanskapet också men jag orkar fan inte modda. Jag älskar just den här datorn eftersom det är det enda jag har som BARA är mitt. Jag skaffade själv kontanta medel, gick in i den förbaskade affären och radade upp vad jag ville ha, såg till att dom byggde skiten som jag ville ha den, och packade själv ihop det på en medhavd pirra och åkte tunnelbana hem med den där jag installerade och förfärdigade min baby. Nu kanske inte det är så jäkla imponerande i er värld, men jag är rätt stolt över att jag är duktig på datorer. Punkt.

Mr. LSD är optimerad och anpassad efter det jag vill ha. Han gör som jag säger, han är snabb, han bränner DVD, CDRW och precis alla jäävla format ni nånsin kan komma på och han är lydig, trofast och stabil. Naturligtvis tack vare den underbara processorn. Fuck intel säger jag bara.

Lite windowshopping på zoovillage lönar sig alltid. Loo har torskat på en hood nu igen:
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?StyleID=6&BrandID=17&CategoryID=00&DisplayItemID=16074&Position=117&ListType=7

och så har vi det här med korta kjolar:
http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=00&BrandID=0&DisplayItemID=17179&Position=25&ListType=0

och den här lilla skolflickan vill ha:
http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=00&BrandID=0&DisplayItemID=13361&Position=43&ListType=0

teeeshirt!:
http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=00&BrandID=0&DisplayItemID=11945&Position=79&ListType=0

fett soft jacka:
http://www.streetoutlet.com/store/productdetail.asp?CategoryID=00&BrandID=0&DisplayItemID=16569&Position=137&ListType=0

ÄH! Jävla skitaffärer att lockas.



Fan vad jag nördade loss. Nu drar jag, älsklingar. Ta-taa!






Inga kommentarer: