lördag, februari 18

LTJ Bukem + Halsfluss

Det ska vara fan i det att man ska ha gästlisteplatser till LTJ Bukem ikväll och så har jag halsfluss. Jag har två platser, men min kropp orkar inte gå på dansadansa och det är förstås bedrövligt men jag lyder både Mr.Star's, N:s och Liselotts ordinationer att stanna inne och hålla käften.

Blev omhändertagen (intressant ord..nu åsyftar jag inga vita rockar eller tvångströjor, people, så slow down) av Liselott och Quirin igår, fick Haagen Dasz, alltså, den glassen. Ni kan komma med Ben & Jerry hur mycket ni vill (visste ni förresten att den ena halvan av Ben & Jerry dog i hjärtinfarkt due to the fact att han förmodligen "provsmakat" lite för mycket glass i sitt liv?) - men den här, den slår alla rekord. Jag fick soppa, glass, lakritssnus och blev nerbäddad. Därefter utnyttjade jag situationen ganska hårt och ylade ett bra tag, till allas stora förtret.

Jag kan visst bara lyssna på två-tre låtar i min vardag; Infected Mushroom's elation station och ATC's around the world. Elation station har varit en av mina stora favoriter länge. Jag minns en technofest för mycket länge sedan, på glädjens tid. Vi hade dansat till fördärvelse, jag och ungefär 250 personer till. Strax innan soluppgång, står samtliga dansare i en otroligt förenad cirkel och alla är förstås way over the top, helt jävla saliga. Musiken går ner, och runtom oss står såna där, ni vet, såna där stora lådor som byggarbetare har som fikarum och omklädningsrum. Solen är precis på väg upp, klockan är väl en fyra kanske, en helt normal sommarmorgon. Solen börjar gå upp och musiken tonas ner. Plötsligt står det Poia-dansare runtom på varje sån låda. De (vi) tänder eld på sina poia-klot och elation station tonas in i tystnaden. Folk skriker av glädje och börjar dansa, men ingen kan släppa elddansarna med blicken där de står runtom cirkeln. När själva klimax i låten nås, står alla och nästan gråter av glädje. Det, mina vänner, det är the true power of music.

Tricky kan han, med sin "The Lovecats". Den är sexig så den klättrar rakt ner för min muskeltyngda rygg. Jag kan inte låta bli att få scenarion i mitt huvud; scenarion som ni inte får läsa om. Jag vill ut nästa helg, jag vill dansa och flyta med i alla vibbar. Annie Lennox - Don't let it bring you down, fan vilket gammalt mästerverk från Divaplattan. Om ni inte har Diva med Annie Lennox i ert musikaliska galleri så måste ni fan skämmas ett bra tag och sedan tanka / köpa den, för den slår det mesta. Eurythmics i all ära och Dave Stewart är också en killer med sina Spiritual Cowboys men Annie ska höras ensam. Det är som när jag var liten och satt vid min mammas gigantiska vinylsamling. Här återfanns både Devo's klassiker "Whip it" på blå maxivinyl, Supertramp's samlade verk, Kate Bush samtliga samt plattor från den tiden då min mor var en cool glamourpunk-groupie i vargpäls som festade med Roxy Music och Imperiet. Hon dejtade faktiskt en av rockvärldens dåvarande större hopp, som dessvärre floppade mer eller mindre - sångaren i Treat. Känner ni igen dom? Nä, inte jag heller. Men om man är uppvuxen i ett "varannan helg"-schema då man varannan helg är hos mamma och varannan helg ska vara hos pappa och resten av tiden är man hos mormor, så finner man liksom intressen i varje hörn. Mamma hade ju som bekant bättre saker för sig än att ta hand om mig på helgerna, så jag satt vid skivspelaren istället. Tills alla skivor var genomlyssnade och då lyssnade jag på dom igen. På det viset skaffar man sig ett ganska brett musikaliskt galleri inombords, eftersom allt som var värt att lyssna på mellan 1968 till 1980 fanns representerat i den musiksamlingen, och det fylldes alltid på. Ja, well, nu börjar jag drilla ner i musikaliska trådar igen. Vill man veta vad min winamp spelar just @ the moment kan man klicka sig in på http://www.lastfm.com/user/netricsa , det där pluginet är riktigt jävla smart.

Idag åker jag förmodligen tillbaka till mormor då jag är alldeles för lockad av utelivet i stan för att klara av att hålla mig hemma.
Och jag måste ha lite mer själsligt utrymme.
Bild: Ford Mustang 1968. En dag ska du bli MIN.Kanske den sexigaste bilen som finns.

Ja just det! Glömde referera kring min dröm inatt, fan vad skevt; Jag drömde att jag var ansvarig för att lägga ett nytt köksgolv hemma hos vessla. Jag hade tagit med mig ett antal Grabbar som var svårare att hantera än jag trodde eftersom de envisades med att festa (!) samtidigt. Jag kämpade som fan med att lägga fog mellan plattorna samtidigt som ett gäng hundvalpar hela tiden slapp ut och orsakade tumult. Fog var tydligen supergiftigt så jag spenderade hela drömmen med att försöka rädda de stackars hundvalparna från att bli förgiftade och ingen lyssnade på mig. Samtidigt drömde Liselott om kattungar och Quirin drömde om katter. VAD ÄR DET SOM ÄR I GÖRNINGEN? The starpeople drömmer alltså om döda kattungar och nästan-döda-hundvalpar.

Har jag någon drömtydare därute får han eller hon hemskt gärna komma med fräscha ideér.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara konstatera,Bästaste,att nästa helg SKA Du å jag ut å dansa.. Du kommer säkert att få dig ett hjärtligt skratt,för jag lär likna Bambi på hal is med technomusik i luften å en del alkohol innanför västen!! haha.. Nästan så man borde försöka föerviga hela den episoden..

Puss på dig,sjuklingen!! Smart drag att åka till mormor så du blir frisk!

Det ska bli skumpa å löjrom för oss.. De ska spruta (!?) ut genom öronen på oss!! *skrattar*

Ha det såå gott..

Pussiluss..

//Nenne

Loo sa...

spruta? Vad fan säger du människa! snuskar du dig i min blogg! :D

Anonym sa...

and I know that you löööv it,when i´m snusking in your blogg...

//Nenne

Loo sa...

hehe, okej då, men det är första och sista gången du får mig att erkänna det ;)

Anonym sa...

hehehe... nooo,hunny-bunny.. this is just the beginning..*evil flin*

Anonym sa...

Kul att läsa dina kommentarer om Annie och Dave. Instämmer helt. Dave Stewart har för övrigt kommit med en ny jäkligt bra singel - Don't be afraid:

http://www.youtube.com/watch?v=G5_pgfaslDk