onsdag, februari 1

All i really..äh!

"all i really want.."

Skoldag. Upp och hoppa och åka till skolan och lattjo lajbans med oljemålning och svensklektion. Jag går omkring i ett cerise studs och äter världens godaste vegetariska lasagne till lunch med Mims och Henkstar som är veckans människor på listan. Om det nu fanns en lista där man kunde lista veckans bästa, då fick de som sagt platsen. Jag målar på en oljemålning som kommer att ta mycket energi av mig för jag vet vem som ska få den. Efter skolan åker jag till mamma som har bestämt att vi ska kolla på en lägenhet imorgon klockan åtta, så vi gör det väl helt enkelt. För att göra mitt hjärta lite lättare och för att kunna få våra respektive scheman att klicka så ser jag till att tajma in Mr. Star vid utsatt tid och plats. Obeskrivliga bubbla, obeskrivliga människa.

Jag lindar in min varma hand i din lite kyliga och värmer din och vi uppnår trettiosju grader.
Sedan stiger temperaturen tills mina ögon blir gröna.
Och bara du vet varför.

Och så dagens idioti: Tror ni inte att MP3-spelarhelvetet går sönder. Den börjar att vackla i ljudet nånstans under oljemålningen och jag börjar vrida på sladden. Mindre och mindre ljud kommer ur den och jag byter alldeles kallsvettig batterier för att upptäcka att den är mer eller mindre halvdöd. Bara ett svagt pip av musiken kommer ur den. Nu har ju sladdingången varit paj för länge sen men jag hade hoppats att den skulle leva ett tag till. FÖR JAG HAR INTE RÅD ATT KÖPA EN NY! Varför måste allt handla om pengar? Idiotiska värld. Jag ska inte behöva bekymra mig om sånt skit som pengar, men nu har de helt plötsligt blivit någon slags dominant faktor. Men det reder sig, jag klarar mig faktiskt, även om jag inte kan påstå att jag tycker det är roligt att åka tunnelbana utan. Men det är inte essentiellt för min fortsatta levnad. Det finns det däremot andra saker som är..
När jag kommer hem här är det iallafall fart på stereon.

Planet Funk - The switch (King unique pushin' vocal mix)

Lycklig, energiladdad playlist och massor av projekt i datorn som skriker GÖR OSS KLARA! Jag jobbar på två webbprojekt, dels Liselotts mammas webbsida, dels den portal som är mer av ett långtidsprojekt som jag inte kan dela med mig så mycket av då det är ett rätt slappt men bra koncept och det krävs lite samarbetspartners, vilket jag ska jobba på så fort gränssnittet är bestämt. Jag sitter nu med rader av kod och CSS:er som ska infogas samt en uppsjö med mer eller mindre obeskurna bildfragment som ska beskäras, benämnas, fogas in i både CSSer och det ska konverteras och shit. Ja ni fattar. Jag borde tekniskt sett ta och sätta lite fart om det ska bli några barn gjorda. Nu menar jag inte att jag ska ha barn, för er tröga jävlar som tar mina ord på orden.

Vad är det med världen? Måste allting vara så jävla..vafan.

Sen har vi det här med folk på denna sabla kommunaltrafik. Alltså, ärligt talat, jag må vara en infödd och förhatligt dryg stockholmare, eller så är det helt enkelt så att det handlar om common fucking sense (då jag hört mig för med några berörda TBC-malmöiter, en och annan Göteborgare samt en eller annan inflyttad uppsalabo om saken och de alla håller med mig) - som tycks vara en bristvara i denna vackra stad gällande hur man skall bete sig mot främmande på pendel, bussar och tåg. För helvete, kärringjävlar, ungar och pack! Jag vill inte åka med er. Ni vill inte åka med mig. Den största anledningen till att vi alla inte färdas i enskilda ensambubblor på vägen mot arbeten och annat helvete ligger i ekonomi och miljö och annat jävla blaj som jag inte ska behöva ta upp. För det här är fanimej inte klokt. Ni kastar er mot ut/ingångarna som rövpåsatta jävla lämlar, helt omedvetna om att det står bra mycket kortare och mer lättviktiga individer både bakom och framför er som så att säga dras med i spänningsmomentet och löper stor risk att trilla rätt illa. För det andra: När det nu inte är rusningstrafik (och allt helt mot principen står stilla) och det finns lediga fyror, treor och tvåor överallt, så finns det en hel del oskrivna regler som ni bör ta och beakta:

Ett: Om det finns lediga fyror när man kliver på ett tåg så tar man den lediga fyran som finns. Man agerar inte skräckslaget, närgånget flockdjur och sätter sig och tränger någon annan som lyckats få tag på en fyra och som ser fram emot lite andrum.

Två: Om det inte finns lediga fyror så letar man upp närmaste tvåa. Om denna tvåa är motsatt en annan tvåa där endast EN plats är upptagen så tar man den platsen snett mittemot personen ifråga, för att inte tränga dennes benutrymme och för att förenkla för alla.

Tre: Man sätter sig INTE, som vissa av er kärringar som tydligen fått för er att ni kommer att drabbas av pest om ni inte åker åt det hållet tåget åker, BREDVID en annan person om det finns två lediga platser framför. Fattar ni inte att det är socialt dödsstraff på den här sortens beteende? IDIOTER! Jag förstår att det är till stort besvär och stor ångest att åka någonstans ALLDELES SJÄLVA och jag förstår att ni alla är människoälskare som bara måste ha kroppskontakt med främlingar men det är INTE MITT JÄVLA PROBLEM! Jag vill inte ha dig nära inpå mig. Du sätter dig fan i din ensamma tvåa snett framför mig och läser din jävla metro eller vad fan det är. Punkt.

Fyra: Om man är en medelålders man med mustasch och äcklig blick så förstår jag att man sätter tjugofemåriga blondiner högt på "stirra ut"-listan. Men nu är det så här att den här tjugofemåriga blondinen snart kommer att begå kollektiv pungkulskrossning om hon blir utstirrad av ännu en svettdoftande, femtio-nånting man på tunnelbanan, för allvarligt talat: reklamen finns där av en anledning. Jag däremot, är inte betalad för att du skall sitta och klä av mig med blicken. Jag är inte din egendom vilken du fritt kan förnedra genom att sitta och slicka dig runt munnen eller vad fan du gör och allvarligt talat; jag är inte det minsta rädd för att påtala vilket vidrigt jävla äckel du är, för precis hela tunnelbanan. Nu kanske du skiter i det men låt säga att jag tar och letar upp din fru, för hon är säkert sugen på att höra hur fan du egentligen är beskaffad.

Jag är T R Ö T T på kommunaltrafikanter och era jävla sleezebag-behaviours. Jag vill ha mitt revir och jag ska fan inte behöva berätta för vuxna jävla människor hur ni ska uppföra er. Och för sista gången: Det är inte det minsta okej att ha hockeyväskor slängda över axeln och buffla er på tåg med 90 kg karl och 20 kg väska när en betydligt mindre och hälften så kort Loo kommer tuffande och ska kliva på. Nästa gång lyfter jag hockeyhelvetet och sopar er av banan, för jag är inte så illa beskaffad att jag inte vet hur man siktar in en rak vänster på en karl på en och åttiosex och dessutom träffar. Jag har ett otroget ex och jag umgås för helvete med fotbollens finest casuals, lite har man fan lärt sig under sina år som underskattad bimbo.

Nu måste jag fan lugna ner mig och åka till mormor. kanelbullens näste. Visste ni att kanelbullen hade en egen jävla dag, förresten? otroligt.




Inga kommentarer: