torsdag, juli 26

GravidFibban




Så, eftersom det var ett bra tag sen sist och sedan jag de facto bytt hårfärg, från sprudlande platina till brunett med blonda slingor, så får ni resultatet i form av Idolbilder här ovan! Jag spexar loss i min nya fantastiska empire-top från Gina Tricot, tillsammans med arvegodsbling-bling från mormor. Färgen kommer från Schwarzkopf.
Hur som helst; idag var jag på hälsokontroll på Huddinge. Jag har, i vanlig ordning, "fantastiska slemhinnor". En kul grej det där. Jag och Peterpanopticon har samma gynekolog. Både hon och jag har blivit berömda där vi legat i gynstolen, för våra "fantastiska slemhinnor". När man ligger där och spretar med benen åt alla håll så känns det så absurt att någon komplimenterar ens nedre regioner, och särdeles något så ovanligt som Slemhinnor, men uppenbarligen så är det något alldeles särskilt med dom då jag fick höra detsamma idag från min nya gynekolog. Jag har också blodtestat mig för i stort sett allt, och jag är negativ på samtliga prover, jag har "fantastiskt" järnvärde, fantastiska blodvärden och "perfekt" blodtryck. Lite lågt, men med god marginal, som de säger. Dessutom fick jag idag påbörja min epilepsimedicinering igen då det är absolut livsfara för mig att jag fått såna här yrselattacker som jag haft den senaste tiden. Om två veckor träffar jag psykologen och kommer då bli sjukskriven på heltid resten av graviditeten. Jag ska också ta med mig Veronica till en simhall och simma, för det är en skonsam träning och jag får spatt om jag inte får röra på mig snart. Med andra ord; Jag är fullt fysiskt frisk, jag har ingen blodsmitta, perfekta värden och god grundmuskulatur. Min gynekolog säger att jag är skapt att föda barn. Det vete fan om jag håller med om, men jag tar det som en komplimang istället för att grubbla för mycket på den feministiska aspekten av det där uttalandet.
Fick kinamat till middag och handlade lite schyssta grejer på rean, däribland två vita empire-toppar fån Gina Tricot för 49 spänn styck, nya stora earrings och solglasögon. Dessutom stal jag en bunt "Gravid"-tidningar på gyn. Jag är riktigt brudig idag, jag till och med bloggar om vad jag shoppat, det är nästan bedrövligt. Säkert nån hormontopp.
Imorgon Gröna Lund (igen) med mina söta vänner! Jag ska vara snyggaste gravida bruttan på hela Djurgården och sätta skräck i gårdarna. När de inser vilken praktHammarbyare som kommer att komma till världen om fem månader kommer de dra i ren panik. Jag är i vecka 15 + 6 idag, vilket innebär att jag går in i vecka 16 imorgon. Ja, jag har putmage, ja, mina bröst är närmast exotiskt stora. Nej, ni får inte se. Det här är ingen jävla gravid-fibban, kexet.
Och nu mår jag ovanligt bra. Jag gled omkring och bara myste idag. Graviditeten har nått nya Må-bra-höjder, mycket tack vare Lergiganet jag äter mot illamåendet och oron.
Kärlek till alla!

Inga kommentarer: