tisdag, juli 24

Kvinnohataren

Skvallertanter.

Ni känner alla till begreppet. Ni har alla stött på minst En i era liv. Har du lyckats slippa undan från att stöta på en, kan det bara betyda en sak. Du är en.

Jag har jävlarimig inte mycket till övers för människor som av bristande egenvärde eller av annan sorglig, patetisk anledning, inte kan hålla käften om saker och ting. Människor som skvallrar om andra i syfte att flytta rampljuset från dom själva. Eller så skvallrar de för att de har för mycket fritid och torde utifrån detta skaffa sig en jävla hobby istället för att jiddra om andras förehavanden. Jag är ett rätt populärt föremål för skvallermänniskor, trots att jag inte direkt hymlar kring mitt liv. Trots att jag, som en bekant sa inte skyr några medel för att outa mitt privatliv på internet så är jag intressant att skvallra om. Och jag tycker det är förbaskat vidrigt med människor som inte kan vara sig själva istället för att snacka så mycket skit de bara kommer åt, och att ha förtroliga one-on-one samtal med sina väninnor angående somliga saker. Faktum är, att jag aldrig lyckats komma överens med särskilt många kvinnor one-on-one, och verkligen inte i grupp. De kvinnor jag verkligen varit förtrolig och öppen med under min livstid kan räknas på ena handens fingrar, och det är jag jävligt glad över.

Varför? För idag, just idag, är jag inte tolerant. Just idag är jag inte förstående, psykologiskt analytisk eller snäll. Just idag avskyr jag det kvinnliga släktet mer än någonsin, och jag litar inte på en enda av er ljugande, backstabbande, skvallrande, självnedvärderande, samhällsförminskade kvinnor. Just idag är jag INTE feminist som alla de andra dagarna. Just idag förstår jag på allvar varför vi inte fick rösträtt förrän 1922 (eller var det -21? skitsamma). För att ni är, ursäkta svordomarna, täck för era barns ögon: Ljugande jävla patetiska kräk till hyndor som borde brännas på bål!


Imorgon är allt som vanligt igen och jag kommer återigen att visa tolerans och förståelse. Men idag, just idag, är jag Kvinnohatare.

Tack och förlåt.

Inga kommentarer: