tisdag, juli 3

Horisonten

Jag har sjunkit så lågt att horisonten inte längre syns
Och förändringen i mig, och runt mig är inte längre mitt ansvar
Jag har förlorat så mycket, mycket mer än jag minns
Jag har tappat både innehåll och händer, så det finns inget av mig kvar.

Jag har försökt att förstå mig själv i en evighet
i oändliga rader av text och kod
Men varför försöka, när jag redan vet
att misslyckandet liksom flyter i mitt blod

Jag har sabbat mitt liv och mina vänner
som jag älskar och vill vara så nära intill
Och varje dag då jag vaknar, är det ångern jag känner
och känslan av att jag inte kan, fastän jag så gärna vill.


Jag tror på en delad värld där alla talar ut och säger vad de behöver
men jag tror inte på tystnad och all denna jävla ensamhet
Trots allt, är det svaret jag har - och frågan jag söker
Men hur jag finner ut ur den mörka kedjan finns det ingen som vet.

Det är den bittra smaken av nederlag
de säger det i alla ordspråk och jag antar att de har rätt
Det borde finnas ett "vi" och inte ett ensamt "Jag"
men singular-versionen är den enda jag förstått och sett.

Och alla skakar och vänder sina huvuden
medan jag söker efter något som kan frälsa mitt vilsna sinne
Kom och se hur jag trillar och faller, igen och igen
Det blir ert livs bästa underhållningsminne.

Jag har ett sår som aldrig vill läka ut
det skär och river och kliar i bröstets mitt
Jag väntar varje dag, men ingen längtan gör ett slut
När är väntan slut, när är jag kvitt?

Jag behöver tröst och förståelse som alla andra
och jag är inte lätt att leva med som sagan säger
Jag vill köra mitt liv framåt och inte lunkande vandra
Men det är inte på min lott, för det är ingenting jag självmant väljer.

Jag behöver vänliga ord och lugn runtomkring
jag behöver mina saker, min egen ordning och dina armar när jag gråter
där det en gång fanns hopp, finns nu ett gapande ingenting
och jag vet inte längre hur många fler hårda ord jag förlåter.

Jag sitter i morgonljusets fukt och lystrar
i ett nedsläckt rum med dina andetag från sängen intill
jag hör dig, jag hör dig alltid fastän jag inte ens lyssnar
medan du kan stänga av mig närhelst du känner och vill.

Och det går inte att läka ut ett blödande sår
jag försöker att hela det med allt jag har
den här pinan är inte din eller min, den borde vara vår
och nu har jag ingen läkekraft kvar.

Jag kan bara säga att jag behöver dig här nu
för det ser för larvigt ut med dessa ensamma fotspår i sanden
Ingen annan kan gå bredvid och stödja, det är bara du
som kan hålla mig starkt och tryggt i handen.

Jag behöver en andra chans att få göra om
alla fel jag begått mot mina älskade och mitt Jag
jag behöver någonting, någonting som
får mig att orka med, dag efter dag efter dag.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Mona's become a child of the night
When she goes out
It's only for bare necessities
She says she's had it up to here with light
While the city sleeps
That's when she comes alive

Yes, the night belongs to Mona
When she's dancing all alone
Forty floors above the city
CDs spinnin'
AC hummin'
Feelin' pretty

Sometimes she'll call at some unholy hour
She wants to talk
All of this grim and funny stuff
Then she'll go all quiet in her Chelsea tower
And that' when we wait
To see how the story ends

'Cause the night belongs to Mona
When she's dancing all alone
Forty floors above the city
CDs spinnin'
AC hummin'
Feelin' pretty

Was it the fire downtown
That turned her world around
Was it some guy or lots of different things
We all wonder where she's gone
That sunny girl we used to know
Now every night we get the Mona show

Maybe it's good that she's above it all
things don't seem as dark
When you're already dressed in black
We try not to see the writing on the wall
What happens tomorrow

When the moonrays
Get so bright
When she rises
Towards the starlight
Miles above
The city's heat
Will she fall hard
Or float softly to the street

Tonight the night belongs to Mona
When she's dancing all alone
Forty floors above the city
CDs spinnin'
AC hummin'
Feelin' pretty

Anonym sa...

Du behöver en mysig kram tror jag. *Kram*

marcus sa...

You're not alone
Together we stand
I'll be by your side
You know I'll take your hand
When it gets cold
And it feels like the end
There's no place to go you know I won't give in
No I won't give in.

Keep holding on
'Cause you know we'll make it through, we'll make it through
Just stay strong
Cause you know I'm here for you
There's nothing you can say, nothing you can do
There's no other way when it comes to the truth
So keep holding on
Cause you know we'll make it through, we'll make it through.

So far away I wish you were here
Before it's too late this could all disapear
Before the doors close, this comes to an end
But with you by my side I will fight and defend I'll fight and defend yeah yeah.

Hear me when I say, when I say
I believe nothings gonna change, nothings gonna change destiny
What ever is ment to be
Will work out perfectly yeah yeah yeah yeah
Lalalalalalala...