tisdag, februari 13

SoulMate

I den allra mest perfekta av världar, i den allra ljusaste trädgård av kunskap, där BPM-antalet i universum alltid motsvarar mina hjärtslag. Där jag tillåts vara jag utan all jävla rekvisita, där vänlighet och uppskattning leder var individ, var post-genderistiska varelse, mot fred och lugn, i en sådan tillvaro hade jag älskat att bli född. Men det är jag inte. Istället finns där en massa människor som gör varandra illa genom att älska på fel sätt. De kväver varandra, den hundraprocentiga biten, och minns inte själva hur det var när de själva stod anklagade en dag.

Jag ville ge dig mer än jag gav, Stefan, men det räckte kanske inte? Jag vet inte.

Själsfränder finns det inte gott om. Men jag känner till minst en, som jag inte vet något om.

Inga kommentarer: