måndag, oktober 29

Utmaning

  1. Länka till den som utmanat dig.
  2. Berätta sju sanningar om dig själv.
  3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg.
  4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Msfade har utmanat mig, så jag blir tvungen fast jag gruvar mig.. haha.

Sju sanningar - here goes:

  • Jag får extremt dåligt samvete för allting, hela tiden. Jag oroar mig mer än vad man tror över saker och ting. Hur ska det gå på provtagningen, vad ska vi ha till middag, hur ska den och den klara sig utan mig, tänk om jag inte klarar ditt eller datt. Jag har oerhört höga krav på mig själv och mina prestationer, har en extremt hög nivå på saker och ting och är perfektionist gällande mitt arbete. Kan jag inte prestera max på allting, dvs, minst tre gånger bättre än alla andra, så lägger jag bara ner.
  • Jag älskar amerikanska romantiska komedier och Legally Blonde-filmerna. Jag har sett dom minst 80 gånger och har bägge på datorn. När jag blir deppig kollar jag på legally blonde och drömmer om ett liv med en rosa vespa och en chihuahua. På riktigt.
  • Jag smygröker fast jag är gravid. Det här grämer mig hela dagarna för jag kan inte sluta helt. Jag vågar inte röka utomhus bland folk för jag vet att folk tittar och jag vet vad dom tänker och det skulle jag fan också tänka. Rökningen är den värsta drogen och jag ska fortfarande lägga av. Detta får jag förstås dåligt samvete över och det leder till att jag gruvar mig över det också. Hela tiden. Och då blir jag röksugen.
  • Jag är lite av en elitist. När jag var liten fick jag bedömningen ADHD med lutning åt överintelligens. Jag är medveten om att jag alltid ligger en bra bit före rent språkligt och att jag kan snacka omkull de flesta. När någon beter sig illa mot mig är det lätt för mig att i huvudet se ner på dom för att dom inte förstår bättre och för att dom inte är i närheten av min IQ. Det går stick i stäv med min humana ideologi och min uppfattning att alla människor är lika värda, så det uppstår gärna en konflikt där. Jag jobbar hårt på att inte se så på människor, oavsett hur illa de behandlar mig.
  • Jag är renlighetsmaniker och klarar inte av mina egna kroppshår. Jag skiter i andras, men om människor doftar svett på allmänna platser så blir jag kräkfärdig. Tack och lov är jag född med väldigt få, ljusa små hårstrån men de få jag har plockar jag bort. Direkt. Det har jag gjort sedan jag var 13 år.
  • Jag har enorm integritet och tycker inte om när folk jag inte är nära bekant med rör vid mig, kramar mig eller sitter för nära. Människor jag älskar vill jag däremot ha nära mig, men på mina egna villkor.
  • Jag hatar såna här jävla sannings-prylar för det får mig att framstå som svag, och svagheter är förenat med att vara en sämre människa i mina ögon. Om andra människor är svaga står jag vid deras sida och försvarar och tycker inte sämre om dom för det, men tack vare mina höga krav på mig själv är jag en jävla mes om jag visar mig svag.
Utmana sju personer? Jag utmanar Dan, Lillebror, opiumblomman och Lejoninnan.
Meddelande: Gå inte på den här skiten. Det är hemskt.

1 kommentar: