tisdag, oktober 31

All systems: Fucked up

Enigma - Mea Culpa part 2 (Orthodox version) är det sexigaste i min musiksamling @ the moment, och förkylningen har bestämt sig för att ta kål på mig. Efter helgen och förra veckans vila tvärvände den från sin säkrade grav och återkom med full styrka. Jag kan inte sova ordentligt, slumrar in kvartar i stöten, jag nyser oavbrutet, hela huvudet och kroppen hettar. Jag är trött, blek, har svarta ringar under ögonen, och varje muskel i min kropp har bestämt sig för att göra säkert uppror. Immunförsvaret har i princip lagt ner och ödslar inga blodkroppar på det här viruset. Jag får minsann alltid skylla mig själv. Ungefär som bittra, missunsamma parkbänkstanter brukar mumla "Man ska inte ha FÖR roligt för det betalar sig".

Gick upp ändå. Diskade, städade köket. Lagade kvällens mat. Ska försöka baka en paj. Om jag orkar.

Tappade medvetandet inatt på balkongen också. oroväckande.

Would somebody come, take me

..home?

Ibland tror jag nog att jag vill bli räddad ändå. Lite iallafall.
Nu: Mat plus TV.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, det är immunförsvaret som gör att man känner sig sjuk. Så ju snuvigare, febrigare och hostigare desto fler vita blodkroppar är det som ger järnet.

Loo sa...

det här är vad jag älskar med min blogg! Till och med läkare läser den! ;)