tisdag, oktober 3

What lurks on Channel X?

Morgonsamtal med ¤;

"Vi kan åka till Ropsten...och ropa på båtar"

Sure Baby, klart vi ska.

Igår vaknade jag sent. Åkte till Skanstull och handlade Tofu, som visade sig vara fel tofu, men skam den som ger sig. Handlade också mjöl och bakingredienser, för idag ska det bakas och städas på zinken. Efter min utflykt begav vi oss ner på BG:s här nere, för att se matchen. Döm om vår förvåning när det bara satt AIK:are där och såg AIK:s match istället! Vi fick bege oss till närmaste krog för att se matchen vilket medförde att vi missade första målet. Nervkrypande matchminuter senare satt jag och lott och höll varandra i handen med klappande hjärtan. Fantastisk straff och precis som MO säger, så är det läge att fria till honom nu,(sebastian alltså) innan det barkar åt helvete.
Socialen ringde igår. Ska dit på fredag och göra ett RSI. Någon form av karta över mitt liv. Hell, det blir inte svårt. Mitt liv är som tre oberoende celler som verkar helt opåverkade av varandra. Det är mitt känsloliv, mitt materiella liv, och så alla andra. Samtliga är defekta.

Fan, 2-2 igår och jag och lott kom hem lite småfulla och drack ytterligare ett glas vin bara för sakens skull. Men skam den som ger sig. Nästa måndag baby. Nästa måndag.
Men jag mår ganska bra idag ändå. Det går inte att vara annat; periodvis är mitt liv rätt intressant, måste jag medge.
Idag blir det bakning följt av , kanske , ett NA-möte!
Känns som jag måste ha lite vatten på min kvarn gällande stereotyperna.

Idag bakar jag rågbröd, dansar i köket, städar lyan och sjunger på:
Karl Bartos - 15 Minutes of fame
Stan Getz / Louis Bonfa - Saudade vem correndo
Pet shop boys - What have i done to deserve this?

Inga kommentarer: