tisdag, oktober 3

Army Dreamers

Höst. Det är något alldeles särskilt med hösten. Speciellt som att man får chansen att vara som allra snyggast då. Alla gorgeous looking hoods,från Puma, BikBok, Nike & WOW som varit för svettiga för att bära under sommaren, får plötsligt hedersplatserna igen. Jag lyssnar på Kate Bush och fryser om fötterna på det kyliga trägolvet om morgnarna, tekopparna flockas kring sängen och jag och lott får chansen att bära våra matchande svarta snownikes. (Inte stövlar och inte snowboots. SNÖVLAR!) Och hela den där "promenera-i-alleér-och-se-drömsk-ut-med-Ipoden-på-max"-känslan går bara inte att få på sommaren. Det finns utrymme till att vara drömsk, gömd, i smyg, på hösten. Och det går säkert att få fram statistik på att det är hösten som det pågår mest otrohetsaffärer, mest dumheter, saker i smyg.


Och jag är en liten djävul. För det är om höstarna som mitt liv är som allra mest händelserikt. Jag laddar upp under sommarmånaderna för de där fantastiska mörka, dystra tiderna. I taxibilar, hög som ett hus på både liv och leda, åker jag tvärs igenom stan på väg till eller från eller mot ting och saker.Mitt liv är förvisso ett suspekt sådant men det är trots allt mitt liv. Och det jag inte berättar här...det hamnar så småningom i boken.


Men nu är det baking time, sweethearts.

16:46

Idag är jag som sagt hemmafru. Bakar rågkakor, lagar mat, kokar ris, kokar ärtsoppa, frysa in och dona. ¤ var fantastisk i telefonen idag. tänk om han alltid kunde vara så fantastisk. Istället får jag nöja mig med att aldrig veta. Jag skulle eventuellt få agera "avledande manöver" på något slags företagsspex. Men det hela kraschade då det framkom att jag istället för att agera levande powerpointpresentation då han inte har något att säga, till hundratals systemvetare som bara TRÄNGTAR efter att få höra hans ord, skulle baka. Men han var imponerad. HA! Klart att han var. alla älskar ju mig.

Nu ljög jag. Men det lät bra.
Nu ska jag och kombon göra sushi. Kombo kom hem snörvlande efter jobbet och slängde sig i sängen. hon påstod att hon sett samma skitsnygga kille på buss slash tunnelbana två dagar i rad nu. "Han har såna där mörka ögon du vet" sa hon och jag ylade högt. JAG VET! jag har sett den sortens mörka ögon! GUD FÖRBJUDE!

Men vad fan är en bal på slottet.
Out.

Inga kommentarer: