onsdag, oktober 11

Mmmm. Jag går genom Sundbyberg och det är en underbar kväll. Till E och till mamma och jag är varm i kroppen och har en snygg hood på mig och benen går, går, går av sig själva. Jag lyssnar på Tracy Chapman och Armin Van Buuren - A state of trance 263, och JUST DÄR, just där beatsen börjar flöda, där promenerar benen alldeles extra lätt och jag passerar sundbybergs underbara små butiker i små svängar. Jag har en busig djävul på axeln som viskar saker och jag fnittrar. Och det har inte med något särskilt att göra förutom att jag känner mig fri. Fri och busig.

Kommer hem vid 23 och lägger mig med en gång. Innan jag somnar faller jag in i märkliga scenariofantasier, och så dyker den där otippade människan upp i någon slags undran, vilket är hur kul som helst eftersom jag också får SMS från densamme dagen efter. Jag älskar SMS men jag avskyr när jag inte kan svara på dom. "Hej blablabla comviq, du är dum i huvudet som inte fyllt på ditt kort så du kan svara på softa sms, var god skjut dig själv i hövvet"

¤ ringer och vrålar om en powerpointpresentation, hur ska det gå, han sliter sitt hår. Jag vet ingenting om något av det där. Jag är mysig och flurig och lite förkyld och det är också allt. Jag tänker stanna här tills det är dags att åka till Sundbyberg igen. Jag laddar varsamt Mr.Ipod, som är det senaste tillskottet till mitt och lotts teknikfixerade imperium. Mr.AMD, Mr.LSD och Mr.Ipod står uppradade och gör precis det dom ska. Jag älskar min dator. Han är perfektion och silverskal, han kraschar inte, han går tyst som en spinnande katt.

Det är rätt soft att vara jag idag. Jag känner mig rätt trevlig. Men att jag fått utslag av förkylningen försöker jag inte låtsas om. Det är en klurig förkylning det här. Den är liksom inte OUT THERE utan jag är matt och flurig och lite varm men den bryter inte ut helt och hållet.

Tracy chapman är min gudinna och blodet kokar av förväntningar inför helgen. Kul också att höra från gamla bekanta "You look GREAT, Loo! " apropå ingenting. Aha! Man har halkat upp ett par pinnhål igen. Skönt att höra att träningen ger resultat.
Nej, nu är det duschen, en treo comp och lite hostmedicin och sen off to the green gables!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar att du fortfarande kallar datorn LSD :-)