lördag, mars 31

ÖB + Rusta - en white-trash-oddyssé

Det blev så klart både ÖB och Rusta. H sprang lyckligt omkring bland allt godis och botaniserade. H's far, som fick agera chaufför, påpekade "Det ser ut som du kommer direkt från taxfree". Vi inhandlade någon form av trådkorgar, en jävla massa godis, lite parfymer och hudkräm, och så glömde vi köpa en sopkorg. Kom hem och H slängde sig på sängen för att vila (!) medan jag hamnade vid datorn, as usual. Hade en jävla utläggning om konceptet "Databutiker" och folk som kallar Datorn för "Datan". Jaha, ska ni gå och köpa en data? Vad ska ni förvara datan i då? I en dator kanske? Gud vad jag retar mig på stupid white trash som är ute och handlar på ÖB en Lördageftermiddag. Det är bara chipsmagar och billigt smink precis överallt, jag kan inte tänka mig något mer vidrigt.

Så, nu sitter jag med Mr.Ipod och kaneltuggummi och väntar på att H ska vakna till så jag får lite sällskap. Ikväll kanske det till och med blir en vända på klubb, om jag har tur och håller tungan rätt i mun. Ska strax ringa min vansinniga mor och höra med henne hur hennes fantastiska dag har varit, jag hade ju min halva utekväll igår, då jag var med MA på en lokal pub i Sundbyberg. Och herregud, förlåt mig Shiva, jag åt kött. Jag kunde inte hejda mig. Det får jag sota för idag, för jag har sjukt ont i magen. Strax häller jag upp ett glas vin och hoppar i badet. Lite lyx kan man fan få unna sig, nu när jag frotterats med pöbeln på ÖB i två timmar.
Och som vanligt så är det inte kvinnan på bilden som skrivit brevet.

Bild: H @ subway

Senare: Jag funderar på att åka till Arvika i år. Infected Mushroom spelar; Hocico har jag förvisso redan sett, men kan ändå vara en riktig fullträff. På plussidan har vi ju den alldeles förträffligt trevliga stämningen som inträder på campingen, på minussidan det faktum att jag börjar bli för gammal för festivaler. Jag är för mycket av en bekvämlighetsfia. Och ska jag åka ska jag definitivt ha pressbiljett, det grymmaste tältet i mannaminne och så ska jag fan gräva vallgravar runt mig. Men - vi får se. Jag utgår från att det, så att säga "kommer" till mig om jag borde åka eller ej.

H sover och jag är GRYMT uttråkad.
Det borde fan vara förbjudet att sova på Lördagseftermiddagar.

Inga kommentarer: