fredag, mars 30

"Du luktar precis som din mamma.."

Vilken jävla dag det har varit.

Mamma skulle bli vräkt, men vi fick uppskov i sista minuten. H lider av posttraumatisk stress. Pappa hade en förjävlig dag på jobbet, en mustang och en hoj som skulle vara klarlackade. Panikåk med katt och prylar till mamma, sen prat med advokater, sen tillbaka till H igen. Jag är fan helt slutkörd. Kom hem relativt sent, lagade mat åt H, carbonara fick det bli idag igen, och nu har jag en minut ensam vid datorn som inte kommer att vara särskilt länge due to the fact att H snart kommer in och vill ha sovsällskap. Imorgon ska vi upp tidigt och åka bilfanskapet till Rusta, eller om det var Överskottsbolaget, det minns jag inte riktigt, kanske blir det båda. Oklart vad vi ska köpa där egentligen, men H har gafflat om det här Rusta-besöket i flera veckor, jag antar att det tillhör vårt nya "samboskap" att besöka Rusta. Har aldrig tidigare, trots tidigare samboskap, varit på Rusta med en karl, jag tror att det är en ground-breaking experience i Loo's liv.

Jag åkte med en skrikande katt på en buss full med skrikande ungar. Jag åkte tillbaka samma väg utan skrikande katt på en pendel med skrikande ungar, modell tonåringar och fulla, jag har flängt än hit än dit i värme och avgaser och ändå inte fått något gjort. Och så kommer jag hem till en grinig karl som påpekar "Du luktar precis som din mamma, gå för fan och duscha"
QUE?!
Nej nu djävulsberg, nu går jag FAN och lägger mig.
Godnatt.

Inga kommentarer: