tisdag, september 26

Artichoke Assembly

Jag och Kasey Taylor feat Chris Meehan dundrar längs Hornsgatan med Humbled (Chris Miscali Remix) och jag är försenad med fem minuter men det gör inget. Blodtryck och blåsa i alkoholmätare (standard procedure) och pulsmätning och sedan får jag träffa doktorn igen.


"Hur mår du idag, Loo?"
"Jag är sänkt. Jag petade i mig massor av tabletter igår, och massor av vin, så att jag skulle däcka"
"Det lät inte så bra"
"Jag kan inte sova på nätterna, det är liksom det"
"Det är väldigt roligt att se att du kom idag. Det visar att du har motivation iallafall. Hur gick det med personen du skulle kontakta?"
"Han skickade mig vidare till soc"
"Jaha"
"Ja"
"Men vad tror du om att få gå på behandling?"
"Jag är positiv till allt och beredd att prova det mesta"
"Bra. Du ska få två nummer plus en återbesökstid hos akutteamet här på fredag. Det enda nummer du behöver ringa är det här. Du berättar för dom vad vi pratat om så kommer de ta in dig på möte, och förhoppningsvis kan du få komma iväg på behandling så snart som möjligt"
"Härligt"

Det var ungefär det som sades. Idag dricker jag vin vid datorn, städar hemmet och fixar mig. Ikväll spelar vi mot De vidriga asen och jag kan faktiskt inte vara mer nervös,tänkte att kronärtskockan jag kokat till lunch skulle lugna mig, men så FAN heller.

Det blir helt klart en tisdagsfylla, som en viss MO statuerat i mail. MO är en av mina läsare som bestämt sig för att värva mig till vänstersidan en kväll på fyllan strax innan valet. Och nu ringde ¤ och peppade mig och berättade saker.
Nu orkar jag inte tramsa mer i bloggen. Jag skriver senare, då jag har något att skriva istället.

16:41

"Lucky you were born that far away
so we could both make fun of distance.."
Tack Mr.Duck för de vackra orden. Men jag minns det lite mer som så här i slutet:

"
allt höll andan

i väntan på dig.

Är det undra på

att jag darrar som ett asplöv
inför din blick?"


Du har säkert rätt. För det har du liksom alltid. Jag mår bra idag ändå. Jag dricker vin framför datorn. I brist på allt annat kan man alltid alkoholisera sig lite.





1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är glad att du verkas tas på allvar iallfall, hoppet finns att hjälp ska ges till dig
Kram L.L