tisdag, september 26

Keep breathing


"This time, This place
Misused, Mistakes
Too long, Too late
Who was I to make you wait

Just one chance

Just one breath

Just in case there's just one left
'
Cause you know, you know, you know


[CHORUS] that I love you
I have loved you all along

And I miss you

been far away for far too long
I keep dreaming you'll be with me
and you'll never go

Stop breathing if
I don't see you anymore"

Nickelback - Far away

Oh fuck. Jag har blivit en nickelbackhora. Nu ska jag på återbesök på Maria. Jag var uppe som en osalig ande inatt. Jag vandrade i lägenheten som ett spöke utan att kunna sova. Till slut svepte jag ett glas vin och la mig för att gråta på badrumsgolvet, min tryggaste plats, i en kokong av självförakt. Jag vet inte vad fan jag ska på återbesök och göra, de skiter ju i mig.

Och jag saknar något jag aldrig haft
en tanke, en känsla, en hand, en kraft
jag saknar dig för du får mig att tro
att det kanske finns en plats för mitt hjärta att bo
Jag flyr i tanken till alla jag mött
som gett mig trygghet, kraft och tröst
jag flyr i tanken till en tid för länge sen
snälla, snälla
ta mig dit igen.


(I'll never let you go)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du måste fallit ur gudens öga

innan han blundade

ett lysande stjärnskott

i becksvart natt

du - sprungen ur en källa

av silverljus

speglande i tjärnens vatten

allt höll andan

i väntan på dig.

*****

Och jag läser men jag orkar inte riktigt ta in allt för det är för.... och det är ingen förebråelse för saker bara är som dom är. Som en Tsunami, som ett löv som faller, som ett hjärta som stannar.

Men jag kommer aldrig sluta tro..på Loo