måndag, september 18

"Fel låt vann".

Man kan lätt få för sig att det var eurovisionsschlagerfestival igår och inte val. Jag följde valskräpet på min och lotts defekta TV, det hade gått mig helt förbi att partierna hade så kallade "val-låtar" som de försökte vinna skiten med. Dessa spelades enligt uppgift på Slätt's helgfest som lott fick attendera åt oss bägge. Det förvånar mig att sveriges så kallade elitjournalister allihopa tycks vara mörkblå alternativt fega jävla mittlinscenterpartister, allihopa naturligtvis alldeles för poppius för att våga ha en åsikt. Det kan bero på den feta jävla pinnen de bär shoved up their asses som gör att de ser så constipated ut, eller så är det jag som har fördomar. Jag vet inte, är det bara jag som blir kräkfärdig av alla sorters så kallade elitister?

För, ni förstår > alla elitister jag mött har varit sämre än jag och ändå går de omkring och kallar sig elit. Det ser helt enkelt inte bra ut. Eftersom jag aldrig kallat mig vare sig det ena eller det andra och har papper på att jag är en "fara för samhället" och eftersom jag redan fastställt att jag borde blivit snöpt när jag föddes med tanke på min kassa genetik. (Tanken var god, men...nä) - och så kommer den här så kallade eliten, och så har de INGENTING att säga. Likriktade jävla menlösa småkids som inte varit med om ett jävla någe här i världen, som alla sitter och tycker likadant om allt, i rädsla för att vara unik eller annorlunda, för gud vet vad dina bästa elitpolare säger om du inte röstar på samma sak, håller på samma lag, eller håller dig med samma slang. Jag föraktar alla som gömmer sig bakom regler, jag föraktar alla som gömmer sig bakom principer, färger eller vad det är och framförallt så föraktar jag svensk journalistik. Men det är bara en parentes.

Idag skolkar jag i brist på annat och tjuvröker på balkongen medan jag lyssnar på eurodiscoversionen av Gretchen Wilson's "Redneck woman", eftersom jag INTE firar den blå vinsten. Ikväll åker jag till min mor och tar ett spontant återfall av ren vämjelse, den saken är säker. Må vara så att jag är femtioprocentare men jag litar inte på politiker överhuvudtaget och absolut inte politiker som är mer fåfänga än jag själv. I övrigt lyssnar jag på Frank sinatra på någon form av glädjerepeat medan det mulna vädret utanför fönstret påminner mig om hur röksugen och uttråkad jag är.

Jag behöver mer. Frågan är numera inte VAD, utan hur jag ska skaffa det.
Jag behöver mer dumheter.

Musik @ the moment In my IPOD:

Frankie & Calvin - Dreamin' (Bimbo Jones Radio edit)
Freeloaders - I've got so much love to give
Paul Van Dyk - Words (Oakenfold RMX)
Annie - Chewing gum (Mylo radio edit)
Dark Globe - Feed (Shapeshifter's edit)
Dido - Don't leave home (Gabriel & dresden radio edit)
David Guetta feat JD - The world is mine (Deep dish remix)


"Well I ain't never
Been the barbie doll type
No I can't swing that sweet champagne
I'd rather drink beer all night
In a tavern or in a honky tonk
Or on a 4 wheel drive tailgate
I've got posters on my wall of Skynard, Kid and Strait
Some people look down on me
But I don't give a rip
I'll stand barefooted in my own front yard with a baby on my hip

Cause I'm a redneck woman
And I ain't no high class broad
I'm just a product of my raisin'
And I say "hey y'all" and "Yee Haw"
And I keep my Christmas lights on,
on my front porch all year long
And I know all the words to every Charlie Daniels song
So here's to all my sisters out there keepin' it country
Let me get a big "Hell Yeah" from the redneck girls like me
Hell Yeah
Hell Yeah!"

Gretchen Wilson - Redneck woman

Inga kommentarer: