lördag, september 30

Fredagkväll

Grabbarnas krog, 23:00

Kroppen vet vad som håller på att hända men jag försöker att inte se det, försöker att inte känna. Men jag känner. Jag ser. Jag vet vad som håller på att hända. En bricka i ett spel.

GK 23:30

Vi står så klart på listan och vi möter genast en man som dirigerar in oss i ett bås med gratis sprit. Vi dricker och lever an, jag blir full, det kryper i kroppen. Tur Lott är där. Tack gode för Lott. Vi konverserar dessa män, de är där på 40årskalas. Vi spanade in det vi ville ha och vi fick det. Älskar att sitta i VIP-båsen. Mycket bättre än idiotisk bar. Jag känner dig i kroppen och vet att du är nära men jag håller mig till det jag är bäst. Tystnad. Diskuterar musik och journalistik och häller på mer sprit i glasen. Jag älskar basen, lasern. Det kryper. Jag är fantastisk. Jag konverserar vem fan som helst. Jag känner mig som om jag vore till salu. Min ärlighet för en drink. Mina ord för en flaska sprit. Min kropp för en kärleksfull blick. Precis som förr. Trygghetsradarn är på full alert. Jag häller i mig mer, mer, mer och skiter i att radarn ger utslag. Möter bekanta, nya främlingar, gnagarhuliganer. "Snygg jacka" säger jag till Stone Island-killen och han ser på mig.. "Vet hon?" Klart att jag vet. Jag vet mer än du tror, ditt svartgula lilla as.


Göta Källare, 01:40


Hud, bastoner, ögon som ser, och en hand som för mig in på dansgolvet. Hjärtat bultar, bultar, slår, herregud, vad gör du här? Herregud, inser du inte vad du gör? Människa, du tar för många risker och det gör jag också. Min själ vrålar, skriker, får inte luft, jag tappar andan, du för mig runt dansgolvet och jag är onykter, onykter och du snurrar mig och jag vet inte vem jag är längre. Jag ser dig överallt, men den här gången är du här.
När du kommer igen är jag på väg ut från rökrummet. Jag är inte förberedd.
"Jag måste dansa med dig" säger du. Du står där på övervåningen och blickar ner, du har koll, du ser varje rörelse. Jag sitter i båset och hjärtat slår, slår, herregud vad ska jag ta mig till. Jag vill vända ut och in på mig själv. Jag sveper en tequila och kommer ner till normal nivå, jag är full men jag dansar. Jag dansar för jag vill inte titta upp. Jag dansar för jag vill inte se. Jag dansar för det har jag alltid gjort. Främmande händer på min kropp. Ta inte i mig, ta i mig. Beck mörker.

03:00

Jag tar emot ett förlåt i text men det HJÄLPER INTE; mitt hjärta känner. Jag minns hur vi dansar under lasrar och mina ögon kapslar sig fast i dina ögon och jag kommer att implodera. Jag tror inte att det är sant, vad GÖR DU här? VAD GÖR DU MED MIG? Gör det igen. Gör det igen. Gör det.....igen.

"In the arms of an angel.."
Det sjunger i mig, vibrerar. Samtidigt kan jag inte förstå. Vill inte förstå.

I mitt sinne befinner du dig inte utanpå mig. Du är inuti mig och jag älskar varje rörelse. Du är den oöverkomlige.

Jag har en vän vid min sida som följer mig hem. Vi pratar om känslor, men jag har inga. Avtrubbad. Full. Vill spöa någon. Skriker snart rakt ut.

Förlåt för den jag är.

"On my knees, I'll ask
Last chance for one last dance
Cause with you, I'd withstand
All of hell to hold your hand
I'd give it all
I'd give for us
Give anything but I won't give up
Cause you know, you know, you know"



Inga kommentarer: