tisdag, september 5

Walking on broken glass

Good morgon! Loo signar in, och visst är det en spektakulär höstmorgon ändå. Skolan väntar, och mina största frågor kretsar kring vad f-n jag ska ha på mig. Men ändå! kärleken är störst, atomerna brusar, datorn har stått på fet leeching hela natten och i magen finns det frukost. Nollåtta tjugoåtta bär det av mot Liljeholmen och nu är det dags att borsta tänderna. Dessutom är det Annie som dikterar sanningen idag. (Minns du, #?)

Jag ska fan skriva en bok som hon tanten, som ska handla om alla mina män och hur de brukade ta på mig. Jag har drömt märkligt hela morgonen. Jag tror jag vet vad dessa drömmar betyder. Det börjar klarna...
man börjar förstå..
exakt VAD det är jag börjar förstå kan vi hoppa över @ the moment, för nu ska jag sminka mig.

"But it dont mean nothing to me

Oh let the rain come down
Let the wind blow through me
Im living in an empty room
With all the windows smashed
And Ive got so little left to lose
That it feels just like Im walking on broken glass

Walking on walking on broken glass

And Ive youre trying to cut me down
You know that I might bleed
Cause if youre trying to cut me down
I know that youll succeed
And if you want to hurt me
Theres nothing left to fear
Cause if you want to hurt me
Youre doing really well my dear

Now everyone of use was made to suffer
Everyone of us was made to weep
But we've been hurting one another
And now the pain has cut too deep...
So take me from the wreckage
Save me from the blast
Lift me up and take me back
Dont let me keep on walking...
Walking on broken glass ..."

Annie Lennox - walking on broken glass

Bild: 08:25 och på väg. Oh yes.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det minns jag dessvärre inte...
Däremot såg jag att heart films fortfarande finns kvar bland favoriterna!

Loo sa...

#: du skrev en gång: "Låten dikterar sanningen". Den där meningen har följt mig ett BRA tag nu, om man säger så..

Anonym sa...

Vad märkligt, jag har inget minne av det. Är du säker på att det var jag? Annie Lennox är inget jag har lyssnat på sen Eurythmics splittrades, och det var inte ens ett aktivt val...
Det är ju en bra mening, men jag vet inte om det är jag som ska ha cred för den ;)