tisdag, november 21

älskade, älskade, älskade

"Eyes betray the soul and bear it's thinking.
Beyond words they say so many things to me.
A stranger here reborn it seems
awaking wonders deep in me.
If nothing's ventured nothing's gained
so I must seize the day.

And fighting time so hard I pray
that this moment lasts forever.
And will the world stay standing still at least for me.
Through my eyes stare into me.
I bear my heart for all to see.
With my face turned to the sun there ever standing still."

VNV Nation - Standing

Vi sitter stilla och håller om varandra
inga ljud slipper ut
i mörkret bakom mina ögonlock
är du min, så här -
för evigt
jag smeker ditt hår
jag griper om din hand
och jag vet
jag bara vet
att jag vill vara där
för evigt

Jag står stilla i hallen och dina händer runt min midja
du är varm, kapitulerad
jag lider av separationsångest
du smakar så vackert
min älskade stjärna, varför gör vi så ont?
min älskade, älskade, älskade
vi är så ett
Du stänger dörren så tyst
våra blickar talar i munnen på varandra
innan den sista glipan stängs

Jag vet bara en sak och det är
för resten av mitt liv
jag vet vad den meningen betyder
inga tvivel finns någonstans
du är en hel orkester
i mitt hjärta
älskade, älskade, älskade
jag är ju bara rädd.


"
The Sun was born, so it shall die
So only shadows comfort me
I know in darkness I will find you giving up inside like me
Each day shall end as it begins
And though you're far away from me
I know in darkness I will find you giving up inside like me"

VNV Nation - Further


Idag: Möte med Titan TV. Överenskommelser och diskussion. Jag skriker senare åt den jag älskar i telefonen. Sedan är han här.
..för en sekund är jag komplett.

Inga kommentarer: