torsdag, november 2

Boum Boum

Dagens låtar:

Enigma - Voyageur
Enigma - Boum Boum

Underbar vintermusik. Just de där enigma-låtarna låter inte som enigma. Det är mer Crystal Method möter Infected Mushroom. Lyssna för fan själva.Det finns ett break i Voyageur som får det att knottra sig på huden av längtan. Åh! Jag kan inte vänta tills jag får remixa den till ett dancefloor. Snön ligger vit på Söder och jag ska träffa min lärling för ett planeringsmöte. Tänkte ta honom runt stan för att finna lite inspiration. Hade en underbar morgon dock, trots att både jag och Lott är förkylda deluxe och hostar hela nätterna. Lott pallrade sig dock iväg till husläkaren, som bekräftade att hon hade ett virus. Sedan fick hon äntligen hostmedicin, så vi klarar oss och får lite sömn iallafall. Sov hela dagen igår och hela natten, så jag är piggare än vanligt. Kokat tomatsoppa med massor av vitlök, lök, spenat och röda linser och ätit. Och i magen kokar en längtan som saknar motstycke:

Du
Jag ska berätta en hemlighet
jag behöver
och jag vill
och jag ser
och jag rör mig i takt med basen
mina sinuskurvor böjer sig, snurrar och knorrar
mina höfter älskar sin vinter
mina händer älskar dina linjer
Jag är en levande utställning
som vill bli sedd
i strålkastarljuset
under dina lakan.


Åh, jag älskar oktober till december. Under sommarmånaderna går jag i mentalt ide. Ingenting är kul och man är aldrig snygg, för man svettas och människor är så nära inpå en. Alla andra kommer i balans men jag hittar aldrig hem. I oktober blommar jag upp. Håret får tillbaka sin glans, kläderna sitter såå snyggt och allt går liksom uppåt eller framåt och inte bakåt. Alla andra hamnar i obalans och den obalansen tar jag, den levande kaosstjärnan, till mig - och skapar struktur.

Vi satte upp vår julstjärna här i stjärnkollektivet igår. Jag och lott åt pizza som vi fått vänta två och en halv timme på att få medan stjärnan och stearinljusen brann, och så slog det lott hur BRA vi har det. För det har vi faktiskt. Allt som fattas nu är att min ekonomi slår igång och att det ska bli Söndag.

Jag tappar inte greppet, sötnosar. Jag har just börjat få tillbaka det.







Inga kommentarer: