söndag, december 23

Dan före dopparedan

Börjar med att citera Ally's dagbok från helgon.net - hon jobbar på en biograf och jag får sällan nog av hennes noteringar kring livet där:
"Ingen julstämning alls på bion i år, jag undrar om det har att göra med den uteblivna julbonusen. Jäkla dåligt kulturår det här."

Dan före dopparedan och jag har granen och maten och huset och ordningen och hjärtat och inbjudningarna och förvirringen kirrad. Och stereon spelar Sarah McLachlan, Frank Sinatra och Diana Krall och en sabla massa jullåtar och någonting är saknat, kanske är det någon men jag vet inte, eller så vågar jag inte kika efter.
Någon jag en gång kände (¤) fyller år imorgon - Jag gratulerar dig och ger dig det varmaste, jag hoppas du har det bra där du är.

De senaste posterna har varit kortfattade och mindre underhållande än vanligt. Antar att det är en skrivmässig svacka - det är svårt att skriva om saker utan att älta sönder skiten och jag vill inte att det här ska förvandlas till någon slags självömkarblogg. Eller så har det redan det, bespara mig kommentarerna kring det och ge mig lite julstämning istället.

Igår hade jag sammandragningar deluxe och jag är hungrig som ett djur.
Det var väl ungefär det.

Jo, min irritation har stigit och jag måste be att få reta upp mig på det här. Det går inflation i ordet "något". Men på nätspråk blir det tydligen "nått" istället för "nåt". Och det kan man ju leva med på INTERNET. Men när kanal 3's översättare börjar skriva ut det som "nått" när de översätter en jävla film nere i textremsan får det FAN VARA BRA. Det är INTE ok. Så nu föreslår jag följande: Kan ni små tomtar nere på översättningsbolaget ta och lämna in ett förslag till Horace angående detta, så att vi kan ändra om skiten om så behövs, så jag slipper störa mig? Ni tjänar ju för helvete cash på att översätta språk! Då ska ni fan inte använda nätspråk! Jag kan leva med att man översätter talspråk på ett visst sätt, och att man anpassar textning efter publik. Men "nåt" kommer ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG att översättas "Nått". Ansvariga för detta idiotiska påfund är SDI Media Group, som översätter det mesta på TV3. Skriv till dom och klaga, jag orkar fan inte, foglossningen är förjävlig så jag ids inte reta upp mig mer än i bloggen.

Nästa inflations/modeord är ordet "själv" som nu i chattsammanhang fått begränsas till förkortningen "sj". Chattloggar är rena sömnpillret nu för tiden - så här ser det ut;
"Vad gör du för nått då?"
"Inget särskilt, sj?"

Ser ni motsättningen i det här? När man undrar vad folk "gör för något" så behagar man LÄGGA TILL en bokstav, för det orkar dom! Men ordet "själv" orkar man inte skriva ut, för det är ju besvärligt menar jag, att skriva ut TRE hela bokstäver? Jag har ett förslag; Plocka bort det där extra T:et varje gång ni skriver ordet "nått" så har ni tillgodo när ni ska skriva ordet "själv". Det jämnar ut sig. Jag lovar!

Jävla medelmåttor.

Sammanfattning år 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Blev gravid, skaffade ett eget hem.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag avlägger aldrig nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nä, men en eller två bekanta. Och ett ex.

4. Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov, nej.

5. Vilka länder besökte du?
Inga.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Mina vänner, mitt sociala nätverk.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Censur.

8. Vad var din största framgång 2007?
Min graviditet, mitt nya hem och proven på min egna styrka.

9. Största misstaget?

Att jag inte kunde hantera förlusten av en av mina bästa vänner på ett bra sätt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, men inlagd på rehab.

11. Bästa köpet?
Jag minns verkligen inte saker jag köpt. Min Ipod kanske.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Haha! Mitt hem.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

ST och H och Dull, av varierande anledningar.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Mike Foyle - Shipwrecked

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och. Jag har mått rätt uselt nu när jag ser tillbaka på det. Men det kommer bli grymt mycket bättre.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Jag hade inte kunnat göra något mer, eller annorlunda. Det måste jag intala mig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit så obeslutsam och rädd.

18. Hur tillbringade du julen?

Ska tillbringa julen med familjen hemma hos mig!

19. Blev du kär i år?
Ja.

20. Hur många one night stands?
Inga.

21. Favoritprogram på TV?
TV? Skämtar du med mig, jag ska döda ComHem.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte. Men jag kan hysa ovilja eller motvilja, eller se ned på folk. Jag ser ned på människor som trycker ned de svaga, därför kommer min socialsekreterare på första plats.

23. Bästa boken du läste i år?
Har läst en jävla massa böcker. Vi säger "Att älska som en porrstjärna" av Jenna Jameson.

24. Största musikaliska upptäckten?

Att jag är mer beroende av klubbar och dansgolv än jag först trodde.

25. Något du önskade dig och fick?
Min son, som inte är född än.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Fick inte behålla alla mina älskade nära mig.

27. Årets bästa film?

Jag är ju helt efter när det gäller film, jag har fortfarande filmer från -03 som jag inte sett än.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?

Firade med V & co, var gravid så jag drack ingenting.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ingenting som JAG skulle kunnat göra. Återigen; JAG SAKNAR MINA VÄNNER!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?

Hehe, jag ser ut som ett TÄLT! Så vi säger väl "Festivalstilen"!

31. Vad fick dig att må bra?

Inte fan var det graviditeten iallafall, jag spydde ju konstant de första 25 veckorna..

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Amen.. Herr Betnér!

33. Vem saknade du?
M.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Min bostödjare. All heder åt henne!

Gud, jag avskyr såna här listor.

Inga kommentarer: