onsdag, december 12

Skaffa en jurist

Det finns änglar. Nu är jag säker.
Du kan hitta en du med. Leta på juridiksektionen av mänskligheten. Kan du få tag i en - gift dig med den illa kvickt. Andrahandsvalet är att bli vän med en. Om plan ett och plan två ändå går åt pipan, anlita en, även om du inte behöver den. Om du ändå behöver den - VAD VÄNTAR DU PÅ?!

Jag har skaffat mig en jurist. Eller, E har skaffat mig en. Det är helt klart nya flugan. Jurist is the new black. Hetare än Manolo Blahnik-heels, fräschare än lösögonfransen och chicare än chihuahuan. I vinter är det en jurist som gäller. Vill du vara het och inne? Greja en jurist. Passar till allt och gångbar i både de fina salongerna såväl som på biokväll med mjukisar. De kan konversera både Horace och Berra. Sist men inte minst - de löser krångligheter åt dig. I värsta fall kan de till och med välta en myndighet å dina vägnar.

Nu är jag mentalt dränerad, tömd och trötthetshallucinerar. Min quornfärstaco ser ut som en fjäril, ibland lite som shrek, och skärmen börjar fladdra i ögonvrån när jag tittar åt vänster. Jag tror jag måste däcka nu.

Men du, skaffa dig en jurist redan idag. Imorgon kan någon annan ha norpat åt sig den allra sista. Och vem är du att visa dig utan, som den akademiska fashionista du är?

5 kommentarer:

Anonym sa...

fan så bra! platta till de där cpkärringarna nu.

T e s s i. sa...

heja!

Anonym sa...

YOU GO LOO!

fan vad jag tycker att du verkar grym. önskar att jag kände dig!

Anonym sa...

Du är en underbar människa! Förstår inte hur de har mage att försöka trycka ner dig,,, OM det nu finns en högre makt så kommer de att bli straffade,,,

Fanny sa...

Smart drag. Jag håller tummarna för dig och baby A!