onsdag, december 26

Julklappar!

Julklapparna i år var fantastiska. Här en lista på vad jag fick:

Make-up box från Markwins - 'Make up Essentials' ett make-up-set i 50 delar med skuggor, blushers, pennor och allt annat man kan behöva. LYX!

Lush Very Berry Box

Lumene Blueberry Curl Mascara

Ytterligare en presentbag från Lush med 8 olika tvålar/hudvårdande produkter i.

Bok: Traci Lords - Nattens barn
Bok: Uppdrag Mamma - Berättelser från en ny generation mammor
Bok: Kirsty Gunn - Avtryck

En jävla massa skraplotter
pengar
En gigantisk 80-tals- T-shirt från Fransa (PUB) (tack syster!!)
Produkter från Yves Rocher

Gemensamt fick jag och H också en microvågsugn och en massa köksprylar, så nu kan vi både mata alexander och krydda skiten. (Om någon myndighet läser det här: JAG ÄR IRONISK)

Nu i efterhand då jag staplar upp det så här, så ser jag att jag minsann fått "typiskt kvinnliga" julklappar i år. Äh, fuck it, jag är lycklig med mina böcker och Lushprodukter och sminket som jag inte kommer börja använda förrän A är född och jag återfår den nu tappade stilen igen. Jag har aldrig förr känt mig så jävla skabbig, menlös, osexig, gigantisk och ful som under graviditeten. Jag tänker inte skriva "okvinnlig", för jag identifierar mig inte i normalt tillstånd med något "kvinnligt" i den meningen. Jag har gjort mig av med sånt, jag tyckte det var jävligt onödigt att ha skiten.
Grattis till mig för det! Nu ska jag vräka i mig överbliven julmat.

Inga kommentarer: